Nowy Transporter będzie oferowany w trzech wersjach nadwozia: jako samochód użytkowe, osobowy (Multivan i Caravelle), oraz rekreacyjny (California). Nowa generacja Transportera przebija poprzedników jakością wykonania i wyglądem.
Wewnątrz też zaszło sporo zmian. Przede wszystkim producent zaoferował więcej schowków oraz lepszą widoczność z pozycji kierowcy. Regulowane elektrycznie fotele i możliwości doboru wyposażenia dodatkowego to coś, do czego seria T już od lat nas przyzwyczaiła.Warto podkreślić, że w przypadku modelu T6 przewidziano dwa rodzaje tablicy rozdzielczej..
Transporter będzie mógł być wyposażony w cztery nowe silniki TDI i dwa TSI. Zależnie od mocy współpracują one z 5- lub z 6-biegowymi przekładniami manualnymi, albo z 7-biegową DSG.
Silnik TDI (1968 cm3) będzie dostępny w wersjach o mocy 84 KM, 102 KM, 150 KM oraz 204 KM. Benzyna również o pojemności dwóch litrów będzie miała 150 lub 204 KM.
W niektórych wariantach przewidziano również napęd na cztery koła.
Ciekawym rozwiązaniem będzie automatyczny system regulacji odstępu. Przy pomocy czujnika mierzy odległość od poprzedzającego pojazdu i różnicę w prędkości samochodów. Jeszcze rzecz najważniejsza, czyli ładowność. Podstawowa wersja furgona oferuje powierzchnię ładowną na poziomie 4,3 m2, a jego pojemność sięga 5,8 m3. Można zamówić wersję z wyższych dachem, wtedy kubatura zwiększy się do 6,7 m3.
Tak jak furgona, również kombi można zamówić w różnych wersjach nadwoziowych. W pełni przeszklone auto, niezależnie od rodzaju wyposażenia, można wybrać w wersjach z różną liczbą foteli, aż do 9 włącznie.
W drugim rzędzie Multivana, zależnie od wersji wyposażenia, mogą się znajdować jeden lub dwa obrotowe fotele. W Caravelle liczbę foteli można dostosować do chwilowych potrzeb transportowych. Wszystkie siedzenia da się wymontować z auta bez używania narzędzi.