W poniedziałek 9 maja GDDKiA podpisała umowę z Krakowskim Biurem Projektów Dróg i Mostów "Transprojekt". Dokumentacja projektowa obejmuje wykonanie projektu budowlanego, projektu wykonawczego, dokumentacji przetargowej (do przetargu na wykonawstwo), a także uzyskanie decyzji o lokalizacji drogi (poprzednia decyzja została uchylona) oraz pozwolenia na budowę.

Trasa A4 Kraków - Tarnów będzie zbudowana w klasie technicznej A, a jej prędkość projektowa to 120 km/h. Parametry drogi będą dostosowane do przenoszenia obciążenia 115 kN/oś. Każda z jezdni autostrady będzie miała dwa pasy ruchu (2 x 3,75 m szerokości), pas awaryjny (3 m), pobocze gruntowe (1,25 m). Jezdnie będą rozdzielone pasem zieleni o szerokości 5 m.

Wysoka wartość podpisanej umowy uzasadniana jest dużą liczbą obiektów inżynieryjnych. Na odcinku od węzła "Brzesko" do węzła "Krzyż" powstanie: 11 wiaduktów autostradowych, 17 wiaduktów drogowych, 5 mostów autostradowych, 3 przejścia dla zwierząt, 6 mostów w ciągu dróg zbiorczych oraz przepusty. Na trasie autostrady zbudowane zostaną 4 Miejsca Obsługi Podróżnych (MOPy): "Mokrzyska", "Bagno", "Rudka" i"Komorów".

W ramach opracowania drogowego Transprojekt zobowiązany jest również do wykonania projektu autostrady, projektu dwóch węzłów autostradowych ("Wierzchosławice" i "Krzyż"), projektu podłączenia łącznic do istniejących dróg, projektów dróg dojazdowych oraz przełożenia istniejących kolidujących dróg poprzecznych.

Najwcześniej ruszą jednak prace pomiędzy węzłem "Wielicka" a węzłem "Szarów", gdyż na terenie byłego województwa krakowskiego GDDKiA posiada prawomocną decyzję lokalizacyjną.

Zgodnie z krajowym harmonogramem budowy autostrad budowa autostrady A4 Kraków - Tarnów zaplanowana została na lata 2006 - 2008 i łącznie będzie kosztować 2 mld zł.