Dzięki CRS diesle zyskały większą moc, wyższy moment obrotowy, a ich praca stała się cichsza. Rozwiązanie pozwoliło także na obniżenie zużycia paliwa o 30%, a poziomu emisji spalin o ponad 95%.

Common Rail to wspólny przewód zasilający, z którego paliwo doprowadzane jest do podłączonych do niego wtryskiwaczy i dalej do cylindrów. Pierwsi producenci samochodów wprowadzili na rynek modele wyposażone w CRS już pod koniec 1997 roku. Były to Alfa Romeo 156 JTD i Mercedes 220 CDI. Kolejne lata to czas dynamicznego rozwoju sprzedaży tych rozwiązań - w roku 2001 na rynku odnotowano 3 mln CRS, a 2002 już 10 mln. Od roku 1997 do 2007 udział samochodów osobowych z silnikami Diesla w ogólnej liczbie aut wzrósł z 20 do ponad 50%.

System wtryskowy Common Rail oraz turbodoładowanie pomogły silnikowi Diesla odnieść niewątpliwy sukces. Dziś wszyscy renomowani producenci samochodów na świecie stosują CRS produkcji Bosch. Przedsiębiorstwo produkuje komponenty do tych systemów wtryskowych w 15 fabrykach zlokalizowanych w Europie, Azji i Ameryce.

Ważnymi argumentami przemawiającymi za silnikiem Diesla są: mniejsze o 30% zużycie paliwa i niższy o 25% poziom emisji CO2 w porównaniu z samochodami wyposażonymi w napęd benzynowy. Dzięki wprowadzeniu we wrześniu 2009 nowej normy Euro 5, poziom emisji NOx w silnikach Diesla będzie o 95% niższy niż w czasie, kiedy zapoczątkowano ustawodawstwo w zakresie kontroli spalin. To samo dotyczy emisji cząstek stałych, która w analogicznym okresie obniżona została o 97%.

Intensywny rozwój technologii Common Rail pozwoli firmie Bosch także w przyszłości przyczyniać się do dalszego obniżania zużycia paliwa i emisji w silnikach Diesla. Umożliwi to stworzenie jeszcze bardziej oszczędnej i ekologicznej koncepcji napędowej.