Alpine będzie konkurowało na rynku z Porsche Caymanem i Alfą Romeo 4C. Niewielka masa to m.in. efekt zastosowania w pełni aluminiowej karoserii. Jeśli położymy Alpine A110 na wadze wyciśnie jedynie 1080 kg. Piórkowa waga w połączeniu z doładowanym silnikiem 1,8 l (247 KM, 320 Nm) oznacza bardzo korzystny przelicznik mocy do masy – 231 KM/tonę. Nowy francuski samochód sportowy zdolny jest rozpędzić się do setki w czasie 4,5 s i maksymalnie śmiga 250 km/h.
Sinik przekazuje moc na tylne koła za pośrednictwem dwusprzęgłowego automatu Getraga z mokrymi sprzęgłami. Można wybierać pomiędzy trybami (Normal, Sport, Track), które wpływają na działanie silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, ESP i wydechu.
Renault sporo pracy poświęciło aerodynamice. Podłoga jest całkowicie płaska, a o przyczepność tyłu dba rozbudowany dyfuzor, który nie stawia oporu, a generuje wyraźną siłę. Ostatecznie współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,32. To jeden z najlepszych wyników w klasie samochodów sportowych. Lekkie 18 calowe felgi dostarczył Otto Fuchs, a Sabelt zbudował specjalnie do tego modelu jednoelementowe kubełkowe fotele. Każdy z nich waży tylko 13,1 kg.
Alpine A110 trafi do salonów pod koniec roku, a produkcja została ograniczona do 1955 egzemplarzy. Jeśli podoba ci się to auto, ale jeszcze nie złożyłeś zamówienia są małe szanse na zakup nowej sztuki.
Wszystkie samochody z kierownicą po lewej stronie zostały już zarezerwowane. Zostały tylko auta przeznaczone dla ruchu lewostronnego, ale dopiero w nadchodzącym tygodniu Japończycy rozpoczną składanie zamówień.
Galeria zdjęć
Alpine od dłuższego czasu droczyło się pokazując kolejne wersje nowego lekkiego samochodu, który nawiązuje do chlubnej tradycji marki należącej do Renaulta.
Wreszcie podczas genewskich targów można było na żywo zobaczyć jak wygląda ostateczna wersja A110 Berlinette.
Alpine będzie konkurowało na rynku z Porsche Caymanem i Alfą Romeo 4C.
Niewielka masa to m.in. efekt zastosowania w pełni aluminiowej karoserii.
Jeśli położymy Alpine A110 na wadze wyciśnie jedynie 1080 kg.
Piórkowa waga w połączeniu z doładowanym silnikiem 1,8 l (247 KM, 320 Nm) oznacza bardzo korzystny przelicznik mocy do masy – 231 KM/tonę.
Nowy francuski samochód sportowy zdolny jest rozpędzić się do setki w czasie 4,5 s i maksymalnie śmiga 250 km/h.
Sinik przekazuje moc na tylne koła za pośrednictwem dwusprzęgłowego automatu Getraga z mokrymi sprzęgłami. Można wybierać pomiędzy trybami (Normal, Sport, Track), które wpływają na działanie silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, ESP i wydechu.
Renault sporo pracy poświęciło aerodynamice. Podłoga jest całkowicie płaska, a o przyczepność tyłu dba rozbudowany dyfuzor, który nie stawia oporu, a generuje wyraźną siłę.
Ostatecznie współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,32. To jeden z najlepszych wyników w klasie samochodów sportowych. Lekkie 18 calowe felgi dostarczył Otto Fuchs, a Sabelt zbudował specjalnie do tego modelu jednoelementowe kubełkowe fotele. Każdy z nich waży tylko 13,1 kg.
Alpine A110 trafi do salonów pod koniec roku, a produkcja została ograniczona do 1955 egzemplarzy.
Jeśli podoba ci się to auto, ale jeszcze nie złożyłeś zamówienia są małe szanse na zakup nowej sztuki.
Wszystkie samochody z kierownicą po lewej stronie zostały już zarezerwowane.
Zostały tylko auta przeznaczone dla ruchu lewostronnego, ale dopiero w nadchodzącym tygodniu Japończycy rozpoczną składanie zamówień.