Wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE przesądził już o tym, że polski rząd w najbliższym czasie będzie musiał zalegalizować samochody z kierownicą po prawej stronie. Może to spowodować, że na nasz rynek trafią tańsze auta z wysp brytyjskich. Co gorsza będzie trzeba dokładnie sprawdzać, czy auto nie jest "przekładką", czyli oryginalnie autem z kierownicą po prawej stronie przerobionym na wersję lewostronną.
Sprawdziliśmy jakie są różnice w cenach kilku popularnych modeli z Anglii i Europy kontynentalnej.
Okazuje się, że używane samochody z kierownicą po prawej stronie mogą być tańsze nawet o 17 tysięcy złoty od swojego „niemieckiego” odpowiednika. Czy warto zainteresować się taką ofertą?
Jak wynika z raportu otomoto.pl spośród używanych „anglików” najczęściej oferowane są w Polsce samochody 11- letnie o średniej wartości 4-6 tys. zł. Przodują modele, które najłatwiej dostosować do obowiązujących przepisów.
Wyjątkiem od reguły jest Land Rover Freelander, który jest jednym z najczęściej przerabianych aut, pomimo tego, że wbrew mitom nie jest samochodem fabrycznie przystosowanym do przeróbki. Wynika to z faktu, że za stosunkowo niewielką cenę można ten samochód przerobić dobrze i bezpiecznie, co jest nieosiągalne dla innych modeli z tej listy.
Średnia cena „przekładki” to wydatek rzędu od 4 do nawet 10 tys. zł. Wszystko zależy od marki i od rzetelności warsztatu, który dokonuje zmian. Elementy, które najczęściej trzeba zmodyfikować lub wymienić jest sporo – od ściany grodziowej, poprzez boczki drzwi, deskę rozdzielczą, fotele, wkłady lusterek na pompie hamulcowej i oczywiście układzie kierowniczym kończąc.
Biorąc pod uwagę koszty i zakres prac warto wcześniej zweryfikować, czy samochód pochodzący z rynku angielskiego jest na tyle tańszy, że dostosowanie go do polskich przepisów jest opłacalne.
Dane pochodzą z serwisu otomoto.pl.
Galeria zdjęć
Rocznik: 2001 Średnia cena wersji kontynentalnej: 18 351 zł Średnia cena wersji z Wielkiej Brytanii: 14 774 zł *źródło otomoto.pl
Rocznik: 2001 Średnia cena wersji kontynentalnej: 18 548 zł Średnia cena wersji z Wielkiej Brytanii: 9 358 zł *źródło otomoto.pl
Rocznik: 2001 Średnia cena wersji kontynentalnej: 12 686 zł Średnia cena wersji z Wielkiej Brytanii: 5 829 zł *źródło otomoto.pl
Rocznik: 2001 Średnia cena wersji kontynentalnej: 22 528 zł Średnia cena wersji z Wielkiej Brytanii: 10 829 zł *źródło otomoto.pl
Rocznik: 1998 Średnia cena wersji kontynentalnej: 26 525 zł Średnia cena wersji z Wielkiej Brytanii: 8 118 zł *źródło otomoto.pl
Rocznik: 2002 Średnia cena wersji kontynentalnej: 14 380 zł Średnia cena wersji z Wielkiej Brytanii: 5 409 zł *źródło otomoto.pl
Rocznik: 2001 Średnia cena wersji kontynentalnej: 11 406 zł Średnia cena wersji z Wielkiej Brytanii: 5 289 zł *źródło otomoto.pl
Rocznik: 2001 Średnia cena wersji kontynentalnej: 13 045 zł Średnia cena wersji z Wielkiej Brytanii: 4 493 zł *źródło otomoto.pl