Audi R8 V12 TDI, które w postaci studium zaprezentuje się podczas zbliżających się targów w Detroit, otrzymało 12-cylindrowy silnik wysokoprężny. Jednostka znana jest z koncepcyjnego Audi Q7 V12 TDI, które za niedługo trafi produkcji.
Jednostka V12 TDI podobnie jak inne 6-, 8- i 10-cylindrowe jednostki Audi ma rozstaw cylindrów 90 mm, ale rzędy cylindrów nie rozwarto pod kątem 90°, ale silnik dysponuje bardziej kompaktową i efektywniejszą 60-stopniową konstrukcję. Skok 91,4 mm i średnica 83 mm to znane parametry 6-cylindrowego silnika 3,0 TDI, w ten sposób diesel V12 dysponuje pojemnością skokową 5934 cm3. Dzięki długości 684 mm nowy silnik jest bardzo kompaktowy i zaledwie o 166 mm dłuższy od jednostki V8 TDI.
Silnik otrzymał nowoczesny system bezpośredniego wtrysku paliwa common-rail, który charakteryzuje maksymalne ciśnienie wtrysku na poziomie 2000 barów (200 MPa), 8-kanalikowe wtryskiwacze piezoelektryczne i dwie jednostki sterujące wzajemnie współpracujące na bazie master-slave. Doładowanie zapewniają dwie turbosprężarki z ciśnieniem doładowania 2,5 barów. Dwunastocylindrowy turbodiesel osiąga moc 367 kW (499 KM) i moment obrotowy 1000 Nm w zakresie 1750-3000 obr./min.
Według informacji serwisu WorldCarFans.com moc silnika w R8 ma być taka sama jak u Q7. Wysokoprężny sportowiec miałby sprintować do setki w 4,2 s i rozpędzać się do prędkości maksymalnej ponad 300 km/h. Zużycie oleju napędowego w cyklu mieszanym ma wynieść ok. 10 l/100 km.
Źródło: WorldCarFans.com