Samochód pod choinkę, czyli ...

Najwięcej Polaków pod choinką chciałoby znaleźć kluczki do Volkswagena. Aż 14 proc. z nas docenia niemiecką jakość. Najpopularniejszym modelem jest VW Golf, który jako świąteczny prezent wybrałoby 8 proc. respondentów. Drugim najchętniej widzianym w garażu po Świętach modelem jest Opel Astra (6 proc.), a trzecim w kolejności Skoda Octavia (5 proc.).

Jeśli chodzi o najpopularniejsze marki, prym po Volkswagenie wiodą Toyota (10 proc.), Opel (10 proc.), Skoda (8 proc.) i Mercedes (7 proc.). Pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych marek zamykają Honda i Volvo (po 3 proc.).

Warto zauważyć, że marzenia Polaków ogniskują się wokół marek o średnim standardzie, jedynymi wyjątkami są Mercedesy (7 proc.) i Porsche (4 proc.). Co interesujące, aż 22 proc. badanych nie chciałoby dostać auta jako bożonarodzeniowego prezentu.

Czego pragną kobiety, czego pragną mężczyźni?

Uzyskane rezultaty pokazują także wyraźną różnicę między motoryzacyjnymi marzeniami kobiet i mężczyzn. Panie preferują Toyotę (14,7 proc.), Opla (12,1 proc.) oraz Volkswagena (11,8 proc.). Mężczyźni są zdecydowanymi zwolennikami Volkswagena (15,9 proc.), Nissana (10 proc.) oraz Mercedesa (7,4 proc.). Respondentki płci żeńskiej, zapytane o wymarzony model, wskazały Skodę Octavię (7,5 proc.), VW Golfa (7,2 proc.) i Opla Astrę (6,2 proc.), mężczyźni z kolei VW Golfa (8,5 proc.), Porsche 911 (6,3 proc.) oraz Forda Mondeo i Mercedesa klasy C (po 5,2 proc.).

Auto dla Mikołaja

Myśląc o Bożym Narodzeniu, nie sposób nie wspomnieć o Świętym Mikołaju. Serwis mobile.eu zapytał Polaków o to, jakim autem powinien zastąpić sanie i jakim rozwozić świąteczne prezenty.

Ponad połowa (56 proc.) badanych wyposażyłaby Świętego Mikołaja w samochód terenowy. Może to być skutkiem stanu naszych dróg, śnieżnego i mroźnego początku zimy, bądź też konieczności dostarczenia prezentów nawet w trudnodostępne miejsca. Kolejną propozycją cieszącą się równie dużą popularnością było kombi, jako szczególnie pojemne.

Badani nie docenili szybkości dostarczenia prezentów: w sportowym samochodzie widziałoby Mikołaja zaledwie 8 proc. badanych. Respondenci wykazali się również troską o zdrowie Świętego Mikołaja, w kabriolecie widziałoby go jedynie 4 proc. respondentów.