- podstawowe bezpieczeństwo jest zagwarantowane przez wysokie wymagania w zakresie zachowania się na drodze,- bezpieczeństwo wtórne opiera się na zoptymalizowanej konstrukcji (wyposażonej w pochłaniacz siły uderzenia z przodu lub pochłaniacz typu Bogé Wagon) i skutecznych urządzeniach przytrzymujących (6 poduszek powietrznych,…),

System Distance AlertPołączony z systemem head-up oraz z radarem znajdującym w przedniej części pojazdu, system Distance Alert uzupełnia istniejące systemy wspomagania jazdy, takie jak regulator prędkości. System ten pomaga kierowcy zachować bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu i to w zależności od prędkości tego ostatniego. Oprócz tego, że system pomaga w przestrzeganiu obowiązujących w danym kraju przepisów ruchu drogowego, ma również wartości pedagogiczne: użytkownik ma szansę dowiedzieć się, jaka jest bezpieczna i optymalna odległość zalecana podczas jazdy.Na autostradach francuskich, nieprzestrzeganie bezpiecznych odległości jest źródłem połowy wypadków z poszkodowanymi osobami. Badania pokazały również, że w warunkach gęstego ruchu przy prędkości między 80 a 120 km/h, 60% francuskich kierowców jedzie bez zachowania dwusekundowego odstępu. Można stwierdzić, że z tych dwóch sekund, w razie wypadku, kierowca przeznaczy jedną na reakcję, a następnie drugą na użycie hamulca bezpieczeństwa. Należy więc koniecznie zachowywać bezpieczną odległość od poprzedzającego samochodu. Odległość ta powinna być proporcjonalna do prędkości, ponieważ w czasie dwóch sekund, pojazd pokonuje 56 m przy prędkości 100 km/h a 72 m przy 130 km/h... Takie właśnie obliczenia system Distance Alert wykonuje w czasie rzeczywistym, aby zasygnalizować potencjalne niebezpieczeństwo.System działa w zakresie prędkości 70-150 km/h, a alarm odległościowy może być ustawiony między 0,9 a 2,5 s.System jest bezinterwencyjny (alarm wyświetlany na ekranie), co oznacza, że chodzi tylko o informację, a kierowca jest jedynym ”panem” pojazdu.

Automatyczny  postojowy hamulec elektrycznyElektryczny hamulec pomocniczy pozwolił na uzyskanie nowoczesnego wyglądu deski rozdzielczej, zapewniając jednocześnie dodatkowe miejsce o pojemności 13,5 l wewnątrz konsoli centralnej. Jego używanie jest również bardzo wygodne dla użytkownika: podczas ruszania, kiedy auto przyspiesza, hamulec zwalnia się automatycznie. Po wyłączeniu silnika, hamulec włącza się automatycznie.Specjalny kalkulator, w połączeniu z systemem ESP, dostosowuje siłę zatrzymania w zależności od nachylenia terenu. Układ pozostaje w stanie czuwania podczas unieruchomienia samochodu i w razie potrzeby wzmacnia siłę zacisku. Użytkownik może sam narzucić siłę zacisku, naciskając przycisk hamulca (masa przyczepy, transport na ciężarówce, statku…).W przypadku zatrzymania pojazdu bez wyłączania silnika, przycisk elektryczny, znajdujący się w zasięgu ręki kierowcy, może być uruchomiony ręcznie. Odblokowanie ręczne wymaga naciśnięcia pedału hamulca.Automatyzacja funkcji może być wyłączona z poziomu menu (zwłaszcza dla miejsc o chłodnym klimacie).