BMW Polska ma powody do radości. W pierwszym kwartale roku marka sprzedała 1304 samochody klasy premium, czyli o ponad 50 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

- Przy spadku całego rynku o ponad 10 proc. nasz wzrost wydaje się rzeczywiście spektakularny. Cieszy nas, że mamy bank zamówień na właściwie wszystkie nasze serie modelowe. Oprócz niezwykle popularnych modeli BMW X5 i BMW X6 do wzrostu najbardziej przyczyniło się nowe BMW X1. To obecnie najlepiej sprzedający się model BMW w Polsce. Nasi klienci doceniają coraz bardziej nasze auta z inteligentnym napędem na 4 koła - xDrive. Cała rodzina X stanowi obecnie prawie 60 proc. naszej sprzedaży a wersje z napędem xDrive pozostałych serii modelowych również cieszą się powodzeniem. Liczymy na to, że oczekiwane nowe BMW serii 5, którego sprzedaż zacznie się w drugim kwartale, pomoże nam utrzymać naszą pozycję - powiedział Andreas Biehler, prezes BMW Polska.

Dział motocykli BMW Polska również zanotował w marcu rekordową sprzedaż 67 sztuk i po pierwszym kwartale jest liderem rynku w segmencie powyżej 500cm3, przede wszystkim dzięki motocyklom Enduro reprezentowanym przez serię GS/Adventure. Do pierwszych nabywców trafiło również 17 sztuk nowego superbike BMW S 1000 RR, który zyskał doskonałą opinie od momentu wprowadzenia na rynek.

- Klienci coraz częściej stawiają przede wszystkim na bezpieczeństwo, z którego słyną motocykle BMW jak również na prestiż. Cała nasza oferta została odmłodzona i trafia teraz lepiej w potrzeby klientów. W ich preferencjach, jak również w rozwoju naszej sieci dilerskiej upatruję tak dynamiczny wzrost sprzedaży - powiedział Robert Domański szef działu BMW Motorrad w Polsce.

Firma zanotowała 61-proc. wzrost sprzedaży motocykli w pierwszym kwartale i ma obecnie ponad 21-proc. udział w rynku.