W lutym BMW Group ponownie znacznie poprawiła swoją sprzedaż. Łącznie sprzedano 91 758 samochodów marki BMW, MINI i Rolls-Royce (w roku ubiegłym 80 474), co stanowi wzrost o 14,0 proc. Od początku tego roku do końca lutego dostarczono klientom 173 911 samochodów, o 15,3 proc. więcej niż w roku ubiegłym (150 893).

Ian Robertson, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing powiedział, że w ubiegłym miesiącu niemiecka marka zaobserwowała przede wszystkim wzrost popytu na swoje pojazdy w Azji, jednak zauważono również zwiększenie sprzedaży na wielu rynkach europejskich, afrykańskich i amerykańskich. Na kluczowych rynkach zbytu, takich jak USA, w sektorze samochodowym również można było dostrzec zachęcające oznaki stopniowego ożywienia.

Na prawie wszystkich rynkach następuje zdecydowany odwrót od kryzysu i zmiana na lepsze. W lutym marka BMW była liderem w swoim segmencie na rynku USA, odnotowując wzrost rzędu 16,3 proc. W Niemczech BMW Group udało się osiągnąć zwiększenie sprzedaży o 6,8 proc. pomimo ogólnych tendencji zniżkowych na rynku. W Chinach koncern sprzedał o 96,7 proc.więcej samochodów w analizowanym miesiącu.

Robertson dodaje - Czekamy na nowe BMW serii 5 i rozpoczęcie sprzedaży 20 marca tego roku. Już teraz obserwujemy ogromne zainteresowanie tym samochodem, który stanowi prawie jedną piątą sprzedaży BMW - i jest jednym z filarów marki, obok serii 1 i serii 3. Jednakże ze względu na zmiany wprowadzone w modelu serii 5 liczymy się z okresowym wolniejszym wzrostem w całkowitej sprzedaży podczas wiosennego wprowadzenia tego samochodu na rynek.

W lutym sprzedano łącznie 78 248 samochodów marki BMW, co stanowi wzrost o 13,7 proc. (w roku ubiegłym 68 823). Od początku tego roku do końca lutego dostarczono do klientów 148 112 samochodów, o 14,7 proc. więcej niż w roku ubiegłym (129 085).

W sprzedaży marki MINI również można zaobserwować kontynuację dobrej passy. W ubiegłym miesiącu sprzedano 13 443 samochodów MINI, czyli o 16,0 proc. więcej niż w lutym 2009 r. (11 584). Od początku tego roku do końca lutego sprzedano 25 645 samochodów MINI. To oznacza wzrost rzędu 18,2 proc. (w ubiegłym roku 21 704).

Dobrze rokuje także Rolls-RoyceW, który w lutym sprzedał 67 samochodów (w ubiegłym roku 67/+0,0%). Od początku tego roku do końca lutego dostarczono do klientów na całym świecie 154 samochody tej marki (w roku ubiegłym 104/+48,1 proc.).

Kontynuację dobrych, styczniowych wyników sprzedaży w segmencie motocykli stanowi znaczny wzrost w lutym o 24,6 proc., osiągając łącznie wynik 5485 samochodów (w ubiegłym roku 4 401). Od początku tego roku do końca lutego dostarczono do klientów 9 299 motocykli, o 14,4 proc.  więcej niż w roku ubiegłym (8 132).

Do tego wzrostu przyczyniło się zmodyfikowane R 1200 GS, R 1200 GS Adventure i R 1200 RT, wszystkie o dużej mocy, a także wprowadzone niedawno S 1000 RR.

Wyniki na rynku polskim

W ciągu pierwszych dwóch miesięcy bieżącego roku BMW Polska wysunęła się na pozycje lidera segmentu premium rynku, sprzedając 748 aut i notując 35 proc.  wzrost sprzedaży. Oprócz niezwykle popularnych modeli X5 i X6 do wzrostu przyczynił się najbardziej nowy model BMW X1, cieszący się olbrzymim zainteresowaniem klientów.

Dział motocykli BMW Polska również zanotował rekordowy wzrost sprzedaży (75 sztuk) ponad 60 proc. i wysunął się na pozycje lidera w segmencie powyżej 500cm3, przede wszystkim dzięki motocyklom Enduro reprezentowanym przez serie GS. Pierwszych klientów znalazł również nowy superbike BMW S 1000 RR, który do końca roku będzie stanowił duży procent sprzedaży koncernu w Polsce i na świecie.