Tuner postanowił pójść znacznie dalej. Zmienił układ dolotowy oraz wydech, zamontował wtrysk wody do cylindrów podobny do tego z M4 GTS i po modyfikacjach silnik o pojemności 3 litrów wyprodukował moc 612 KM i 767 Nm. Z litra udało się wycisnąć ponad 200 KM.
Niestety tak podrasowany silnik w połączeniu z napędem na tylne koła, mniejszym rozstawem osi oraz lżejszą konstrukcją niż w M4, okazał się podczas testów za bardzo ogresywny. Dlatego ograniczono nieznacznie jego moc i obecnie BMW M2 Lightweight Performance ma 598 KM i 737 Nm. Z pewnością dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna nie ma łatwego życia, tym bardziej, że zaserwowano jej oprogramowanie z M4 GTS, które wymusza bardziej brutalną zmianę biegów.
Również elektronika DSC kontrolująca przyczepność kół pochodzi z ekstremalnej wersji GTS. Dla tych śmiałków, którzy będą chcieli wykorzystać w pełni możliwości tuningowanego M2 firma przygotowała układ o ograniczonym poślizgu firmy Drexler, ceramiczne hamulce, sportowe fotele oraz klatkę bezpieczeństwa.
W okiełznaniu dzikiego M2 pomagają opony Michelin Cup2 w rozmiarach 265/35 z przodu oraz 295/30 z tyłu. Już seryjne BMW M2 dostarcza sporo emocji podczas prowadzenia, więc możemy się spodziewać, że prowadzenie M2 Lightweight Performance może okazać się niemałym wyzwaniem.
Z nieoficjalnych informacji wiadomo, że BMW wypuści na rynek mocniejsze M2, z silnikiem M4 dopompowanym dwiema sprężarkami. Jeszcze nie wiadomo jak będzie się nazywała ta wersja i jaką będzie miała moc.
Galeria zdjęć
To nie pierwszy przypadek kiedy silnik S55 z BMW M3/M4 trafia pod maskę mniejszego M2. Ale przygotowane przez Lightweight Performance BMW kryje znacznie więcej zmian.
Tuner postanowił pójść znacznie dalej. Zmienił układ dolotowy oraz wydech, zamontował wtrysk wody do cylindrów podobny do tego z M4 GTS i po modyfikacjach silnik o pojemności 3 litrów wyprodukował moc 612 KM i 767 Nm. Z litra udało się wycisnąć ponad 200 KM.
Niestety tak podrasowany silnik w połączeniu z napędem na tylne koła, mniejszym rozstawem osi oraz lżejszą konstrukcją niż w M4, okazał się podczas testów za bardzo ogresywny.
Dlatego ograniczono nieznacznie jego moc i obecnie BMW M2 Lightweight Performance ma 598 KM i 737 Nm. Z pewnością dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna nie ma łatwego życia, tym bardziej, że zaserwowano jej oprogramowanie z M4 GTS, które wymusza bardziej brutalną zmianę biegów.
Również elektronika DSC kontrolująca przyczepność kół pochodzi z ekstremalnej wersji GTS. Dla tych śmiałków, którzy będą chcieli wykorzystać w pełni możliwości tuningowanego M2 firma przygotowała układ o ograniczonym poślizgu firmy Drexler, ceramiczne hamulce, sportowe fotele oraz klatkę bezpieczeństwa.
W okiełznaniu dzikiego M2 pomagają opony Michelin Cup2 w rozmiarach 265/35 z przodu oraz 295/30 z tyłu. Już seryjne BMW M2 dostarcza sporo emocji podczas prowadzenia, więc możemy się spodziewać, że prowadzenie M2 Lightweight Performance może okazać się niemałym wyzwaniem.
Z nieoficjalnych informacji wiadomo, że BMW wypuści na rynek mocniejsze M2, z silnikiem M4 dopompowanym dwiema sprężarkami.