• Warsztaty przystępujące do sieci korzystają z doświadczeń gromadzonych przez tysiące serwisów przez dziesięciolecia
  • Bosch udostępnia serwisom know-how pochodzące z pierwszej ręki, od dostawcy rozwiązań stosowanych przez producentów aut na pierwszy montaż
  • Warsztaty Bosch Car Service są konkurencyjną i korzystną alternatywą dla ASO producentów aut

Ponad 100 lat temu, 1 stycznia 1921 roku firma Max Eisenmann & Co z Hamburga została pierwszym oficjalnym „warsztatem montażowo-naprawczym spółki Robert Bosch AG”. Pomysł stworzenia sieci warsztatów blisko współpracujących z renomowanym producentem części i podzespołów dla motoryzacji okazał się strzałem w dziesiątkę. Po 100 latach sieć Bosch Service zrzesza blisko 15 000 warsztatów, co czyni z niej największą sieć serwisów niezależnych na świecie!

Pierwotnie warsztaty należące do sieci serwisów Bosch znane były przed wszystkim z wyjątkowych kompetencji w dziedzinach elektryki, elektromechaniki, a później również elektroniki. Trudno się temu dziwić – bo przecież to firma Bosch stworzyła przełomowe rozwiązania m.in. w dziedzinie systemów bezpieczeństwa, układów zapłonowych, oświetlenia, układów wtryskowych.

Z czasem oferta firmy Bosch jako dostawcy rozwiązań i podzespołów dla motoryzacji stawała się coraz szersza, a wraz z nią poszerzała się również oferta warsztatów zrzeszonych w sieci Bosch Service.

Teraz kierowca wstawiający auto do warsztatu należącego do sieci Bosch Car Service może liczyć na kompleksową obsługę pojazdu – od bieżących przeglądów i planowych wymian materiałów eksploatacyjnych, aż po poważne naprawy najbardziej zaawansowanych technologicznie podzespołów samochodu.

100 lat doświadczeń: tak korzystają z nich warsztaty należące do sieci

Co skłania warsztaty do przystąpienia do sieci? Tu powodów jest wiele – już sama możliwość umieszczenia na warsztacie rozpoznawalnego i wzbudzającego zaufanie klientów szyldu Bosch Car Service jest poważnym atutem. Oczywiście, żeby warsztat mógł przystąpić do sieci, musi spełnić cały szereg wymagań dotyczących samego obiektu, jego wyposażenia, kompetencji pracowników, standardów obsługi. Może jednak liczyć na wsparcie i pomoc fachowców, którzy mają doświadczenie we wprowadzaniu niezbędnych zmian i rozwiązań.

To właśnie know-how jest niezwykle cenne. Dla właścicieli warsztatów ważną kwestią jest to, że Bosch Car Service to sieć niezależnych warsztatów. Przystąpienie do niej nie oznacza więc utraty ani ograniczenia kontroli nad własną firmą.

W przypadku wielu serwisów przystąpienie do sieci jest kolejnym, logicznym etapem działalności, bez którego firma, która osiągnęła już wysoki poziom, nie mogłaby się dalej rozwijać, zdobywać nowych klientów czy poszerzać zakresu usług. Oczywiście, są też i takie warsztaty, dla których wsparcie ze strony sieci działa trochę tak, jak w przypadku restauracji wsparcie doświadczonego kucharza w programach typu „kuchenne rewolucje” – bywa motywacją, naprowadza na właściwe tory, pomaga zmienić podejście i zasady działania na takie, które zapewniają sukces i zadowolenie klientów.

Przystąpienie do sieci Bosch Car Service – sposób na pewny rozwój firmy

Przynależność do sieci to też stały bodziec do dalszego rozwoju firmy i rozwijania kompetencji jej pracowników. Firma Bosch nie tylko śledzi rynkowe trendy, ale też je kreuje, dzięki czemu może nie tylko na bieżąco, ale często nawet z wyprzedzeniem przygotowywać warsztaty na zmiany zachodzące na rynku. Olbrzymią rolę odgrywają tu też szkolenia dla mechaników w Centrum Szkoleniowym Bosch, dzięki którym zdobywają oni wiedzę niezbędną do obsługi zmieniających się i coraz bardziej zaawansowanych technologicznie aut. Dzięki 100-letniej obecności, oferta sieci Bosch Car Service jest unikalna na rynku nie tylko ze względu na rozpoznawalność marki, ale też i na zgromadzoną przez ten czas wiedzę i dokumentację pozwalającą na serwisowanie niezwykle szerokiej gamy pojazdów – od konstrukcji sprzed lat, do których dane serwisowe wciąż znajdują się w archiwach, aż po najnowsze modele aut, również te, które wciąż są na gwarancji. Co ważne, są to zwykle dane z pierwszej ręki, bo firma Bosch należy od lat do najważniejszych dostawców rozwiązań dla firm motoryzacyjnych, a jednocześnie z tworzeniem nowych rozwiązań opracowuje też technologię ich napraw, a także dostarcza niezbędne części, szkolenia i narzędzia.

Wsparcie marketingowe (m.in. kampanie reklamowe, pomoc przy tworzeniu materiałów promocyjnych) czy dostęp do wsparcia technicznego i wiedzy specjalistycznej w postaci m.in. technicznego hotline, dysponującego bazą tysięcy rozwiązań serwisowych, to też poważne argumenty przemawiające za przystąpieniem do sieci Bosch Car Service.

100 lat doświadczeń: korzyści dla kierowców

Wybór warsztatu, któremu powierzymy obsługę naszego auta, bywa trudny. Serwisy autoryzowane przez producentów i importerów aut koncentrują się zwykle na przeglądach i naprawach aut będących jeszcze na gwarancji, a ich polityka cenowa bywa odstraszająca. Z kolei warsztaty niezależne, niezrzeszone w żadnych sieciach mają bardzo zróżnicowane standardy i jakość obsługi. Błąd przy wyborze serwisu może oznaczać niepotrzebne wydatki, a nawet ryzyko, że nieprofesjonalny warsztat, zamiast naprawić powierzone mu auto, tylko je zepsuje.

Takich wątpliwości nie ma przy korzystaniu z warsztatów należących do sieci Bosch Car Service. W przeciwieństwie do niektórych innych sieci na rynku, sieć Bosch Car Service nie ogranicza się tylko do udostępnienia szyldu. W ramach współpracy regularnie prowadzone są audyty, a warsztaty weryfikowane są także podczas testów tajemniczego klienta – niewłaściwa obsługa grozi wykluczeniem warsztatu z sieci.

Warsztat, który poradzi sobie z każdym autem, niezależnie od marki, czy roku produkcji

Warsztaty należące do sieci Bosch Car Service są właściwym miejscem do serwisowania zarówno starszych aut, jak i samochodów nowych i niemal nowych, będących wciąż na gwarancji producenta, w tym auta flotowe, auta firmowe.

W przypadku aut nowych i niemal nowych można liczyć na znaczne oszczędności, w porównaniu z usługami serwisów autoryzowanych producentów aut, przy zachowaniu pełnej ochrony gwarancyjnej. Zgodnie z europejskimi uregulowaniami (tzw. dyrektywa GVO/MVBR) nowe auta mogą być serwisowane w warsztatach niezależnych bez ryzyka utraty gwarancji, o ile wszystkie czynności wykonywane są zgodnie z wymaganiami producenta auta i przy zastosowaniu części i materiałów eksploatacyjnych o odpowiedniej jakości i zostanie to odpowiednio udokumentowane – a z tym warsztaty Bosch Car Service nie mają najmniejszych problemów.

Profesjonalna obsługa i wysokiej jakości części to jedne z wielu argumentów, które przyciągają klientów do warsztatów Bosch Service. Dzięki wyszukiwarce można wybrać serwis z najdogodniejszą lokalizacją.