Jedną w firm jest Bridgestone, które od dwudziestu lat konstruuje, produkuje i testuje opony RFT.

Zastrzegamy na wstępie - opona taka jest droga i dostępna tylko w pewnej gamie rozmiarów. Toteż poniższy filmik należy traktować jako prezentację systemu, który - w takim lub podobnym kształcie - zapewne w ciągu najbliższych lat stanie się standardem w samochodach. Tak, jak to było niegdyś z pasami bezpieczeństwa czy systemami ABS czy EBD.

Opony RFT są przeznaczone do określonych aut typu SUV i CUV, minivanów oraz dużych samochodów osobowych, w których wysokość przekroju poprzecznego opony powoduje, że na ścianie bocznej podczas jazdy z niskim ciśnieniem powietrza generowana jest znaczna ilość ciepła. By schłodzić ścianę boczną wykorzystano zawirowania powietrza powodowane przez żebra umieszczone na powierzchni ściany bocznej opony i skierowane ku środkowi.

Fachowcy z Bridgestone przewidują, że w przyszłości technologia ta pozwoli na użycie lżejszej gumy do wzmocnienia ścian bocznych, przez co zmniejszona zostanie masa całkowita oraz zwiększony komfort podczas normalnej jazdy.

Bridgestone wystąpiło o opatentowanie tej technologii i zamierza ją promować na konferencjach naukowych w Japonii oraz innych kluczowych rynkach na całym świecie.

Poczujmy się więc jak na konferencji naukowej - zapraszamy na prezentację...