Częstą przyczyną uszkodzenia cewki, polegającego na wewnętrznym przebiciu jest wcześniejsze nieumiejętne mycie silnika, szczególnie pod wysokim ciśnieniem. W przypadku konieczności mycia silnika zaleca się wykonanie takiej czynności jedynie w sieci Autoryzowanych Partnerów Renault, które są w stanie właściwie zabezpieczyć silnik oraz wrażliwe miejsca instalacji elektrycznej. Trudne warunki pracy typu; wysoka temperatura, wysokie napięcia doprowadzane do świecy zapłonowej oraz np. zalanie wodą, mogą powodować upływność i czasową utratę izolacji, co przy dłuższej eksploatacji może wywołać trwałe uszkodzenia cewki. Producent, mając na uwadze powyższe, niekorzystne warunki pracy, przewidział z jednej strony dostępność produktów kilku poddostawców (produkujących dla wielu koncernów motoryzacyjnych) oraz nieustannie monitorował awaryjność zastosowanych rozwiązań. W trakcie prowadzonego monitoringu, odnotowano kilka nieprawidłowości, które eliminowano na bieżąco dokonując modyfikacji produktu i technologii montażu. Aktualnie produkowane części podlegają ciągłemu nadzorowi i charakteryzują się bardzo małą awaryjnością.Krzysztof Kotarba