Logo
Cewka zapłonowa w Renault Megane

Cewka zapłonowa w Renault Megane

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Przyczyn uszkodzenia pojedynczych cewek zapłonowych może być kilka. Są to cewki zakładane bezpośrednio na świecę zapłonową, pracują w trudnych warunkach termicznych, temperatura pracy cewki jest zbliżona do temperatury pracy głowicy silnika do której jest bezpośrednio mocowana.

Częstą przyczyną uszkodzenia cewki, polegającego na wewnętrznym przebiciu jest wcześniejsze nieumiejętne mycie silnika, szczególnie pod wysokim ciśnieniem. W przypadku konieczności mycia silnika zaleca się wykonanie takiej czynności jedynie w sieci Autoryzowanych Partnerów Renault, które są w stanie właściwie zabezpieczyć silnik oraz wrażliwe miejsca instalacji elektrycznej. Trudne warunki pracy typu; wysoka temperatura, wysokie napięcia doprowadzane do świecy zapłonowej oraz np. zalanie wodą, mogą powodować upływność i czasową utratę izolacji, co przy dłuższej eksploatacji może wywołać trwałe uszkodzenia cewki. Producent, mając na uwadze powyższe, niekorzystne warunki pracy, przewidział z jednej strony dostępność produktów kilku poddostawców (produkujących dla wielu koncernów motoryzacyjnych) oraz nieustannie monitorował awaryjność zastosowanych rozwiązań. W trakcie prowadzonego monitoringu, odnotowano kilka nieprawidłowości, które eliminowano na bieżąco dokonując modyfikacji produktu i technologii montażu. Aktualnie produkowane części podlegają ciągłemu nadzorowi i charakteryzują się bardzo małą awaryjnością.Krzysztof Kotarba

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki