Spółka nawiązała współpracę z lokalną firmą LUM-ORIS i już w najbliższych dniach rozpocznie sprzedaż marki Lifan w Czechach. W przyszłości dołączy do nich kontrowersyjny Shuanghuan CEO oraz modele użytkowe produkowane przez firmę Changhe - Freedom i Coolcar. Na salonie nie zabrakło również marki Dongfeng reprezentowanej przez GAZ Auto Praha.

Włoska spółka chce sprzedawać w Czechach model 520, który obecnie oferowany jest w dwóch wersjach nadwozia, jako czterodrzwiowy sedan (długość 4 370 mm) oraz pięciodrzwiowy hatchback oznaczony symbolem 520i (4 040 mm). Pojazdy te będą sprzedawane nowoczesną jednostką Tritec 1.6 (116 KM, 149 Nm), która rozpędza auto do 185 KM, zapewniając przyspieszenie do setki w czasie 10,5 sekundy. Do wyboru będzie także silnik 1.3 o mocy 88 KM (115 Nm). Atutem pojazdu będzie możliwość zamówienia wersji z instalacją LPG, a w przyszłości również CNG. Podobnie jak większość samochodów chińskich, pojazd posiada bogate wyposażenie standardowe z zakresu komfortu, m.in. pełna elektryka, klimatyzacja czy odtwarzacz DVD, ale bardzo ubogie z zakresu bezpieczeństwa - tylko ABS z EBD i dwie poduszki powietrzne.

Pojazd zaliczył w Rosji test zderzeniowy uwzględniający parametry europejskiej procedury homologacyjnej ECE-R 94. Chiński sedan po uderzeniu 40% powierzchnią w deformowalną przeszkodę okazał się wystarczająco bezpieczny dla pasażerów przednich foteli. Poduszki powietrzne dobrze spełniły swoje zadanie i zapobiegły uszkodzeniom manekinów. Przedział pasażerki zachował swój kształt, a eksperci nie stwierdzili żadnych nieszczelności w układzie paliwowym. Warto przypomnieć, że testy zderzeniowe z normą ECE-R 94 przeprowadzane są przy prędkości 56 km/h, czyli o 8 km/h mniej w porównaniu do prób zderzeniowych wykonywanych przez europejskie stowarzyszenia ADAC i EuroNCAP.

Jeszcze pod koniec 2007 roku Lifan 520 spełnił wymagania regulacji "E mark", co oznacza że może być legalnie sprzedawany w krajach Unii Europejskiej. Chongqing Lifan Group podkreśla, że wszystkie elementy auta, takie jak lampy, opony, szyby, klakson czy fotele spełniają wymagania europejskiej homologacji.