Zwycięzcą drugiej edycji konkursu został Marek Szerenos z Białegostoku, drugie miejsce zajął Rafał Rogalski z miejscowości Fabianki k. Włocławka, a trzeci był Grzegorz Don z Potoczka k. Kłodzka. Na finale ogólnoeuropejskim w Szwecji z pozostałymi 27 finalistami z poszczególnych krajów zmierzy się Marek Szerenos, a Rogalski i Don będą mu kibicować.

W kolejnej, drugiej edycji największego w Europie konkursu dla młodych (do 35 lat) kierowców ciężarówek organizowanego przez koncern Scania, przy współpracy z Komisją Europejską i IRU oraz m.in. takimi sponsorami jak Michelin i Shell, uczestniczyło kilkanaście tysięcy młodych ludzi, których pracą, a najczęściej i pasją jest prowadzenie wielkich ciężarówek. Zawody kierowców biorących udział w Konkursie Young European Truck Driver 2005 odbywały się we wszystkich państwach UE oraz w Turcji, Norwegii i Szwajcarii.

Europejski finał z udziałem zwycięzców ze wszystkich państw odbędzie się w Szwecji, 15-17 września 2005.  Główną nagrodą w tegorocznym konkursie jest Scania Seria R, czyli "Ciężarówka Roku 2005 dla Kierowcy Roku". Druga nagroda to udział w imprezie "A Michelin Driving Experience", której celem jest prezentacja idei wyścigów samochodowych (przygotowanie teoretyczne oraz jazdy próbne samochodem F1). Trzecia nagroda - wizyta we włoskim mieście Maranello, ojczyźnie Ferrari, podczas "Shell F1 weekend" (zwiedzanie słynnej fabryki Ferrari, toru testowego i muzeum Ferrari).

Ponadto wszyscy europejscy finaliści zostaną zaproszeni w październiku 2005 r. na wystawę RAI w Amsterdamie (Europejska Wystawa Transportu Drogowego) podczas której otrzymają pamiątkowe medale i wezmą udział w konferencji z młodymi inżynierami projektującymi pojazdy Scania. Zdobywcy trzech pierwszych nagród w finale europejskim w listopadzie 2005 r. zostaną zaproszeni do Brukseli na organizowaną przez Scania konferencję poświęconą zagadnieniom transportu.

Polskie eliminacje konkursu odbywały się w kwietniu, maju i czerwcu 2005 r. w 11 miastach. Do udziału w konkursie zgłosiło się ponad 500 młodych kierowców. Kandydaci, którzy pomyślnie przeszli test teoretyczny obejmujący zasady bezpieczeństwa ruchu drogowego i eksploatacji pojazdów wzięli udział w praktycznym sprawdzianie na placu manewrowym - jeździe sprawnościowej oraz bezpiecznej i oszczędnej jeździe na trasie ciągnikiem siodłowym z trzyosiową naczepą i ładunkiem. Do jazd testowych oraz podczas krakowskiego finał wykorzystano nowy ciągnik siodłowy Scania Serii R.

Finał Konkursu obfitował w wiele dramatycznych momentów. Podczas jazdy na trasie jury oceniało technikę jazdy, czas pokonania trasy testowej, a przede wszystkim zużycie paliwa. Średnie zużycie paliwa przez ciągnik siodłowy z maksymalnie obciążonym zestawem podczas testu na obwodnicy wokół Krakowa osiągane przez finalistów wynosiło od 25,6 l/100km (kierowca Marek Szerenos) do 33,4 l/100km.

Wrocławski finał YETD 2005