Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Citroen C5

Citroen C5

Citroen C5

Citroën C5 to samochód klasy średniej produkowany przez francuski koncern PSA. I generacja zadebiutowała na rynku w 2000 roku zastępując model Xantia.

Na początku występowało jedynie jako 5-drzwiowy liftback, ale już rok później zaprezentowano także kombi o nazwie C5 Break. Dzięki układowi hydropneumatycznego zawieszenia, które w tym modelu zostało rozdzielone z układem hamulcowym (pierwszy raz w Citroënie), pasażerowie mogli podróżować w nadzwyczaj wygodnych warunkach, a miejsca na nogi i nad głowami było także wystarczająco. Bagażnik mieścił od 456 do 1310 litrów w przypadku złożenia tylnej kanapy.

Pod maską znalazły się silniki benzynowe o pojemności 1.8 (116 KM), 2.0 (136 KM) oraz topowa widlasta „szóstka” o pojemności 3 litrów i mocy 207 lub 235 KM (Carlsson). Niestety najmocniejsza odmiana była zintegrowana wyłącznie z 4-biegowym automatem, który był ospały i niweczył trud inżynierów. Wśród jednostek wysokoprężnych do wyboru były silniki HDI o pojemności 2 lub 2,2 litra o mocy odpowiednio 90 lub 110 KM oraz 133 KM.

W 2004 roku przeprowadzony został lifting, który przyniósł znaczne zmiany w wyglądzie nadwozia. Zmodyfikowany został zarówno przód, jak i tył auto, w tym także reflektory i lampy. Wnętrze odświeżono, a listę dodatkowych opcji wzbogacono o kilka ciekawych dodatków. Oprócz tego metamorfozę przeszła gama jednostek napędowych. 2-litrowy benzyniak otrzymał więcej mocy i miał 140 KM, a wśród diesli zadebiutował 1.6 HDI o mocy 109 KM. 2.0 HDI wzmocniono do 136 KM, a motor 2.2 HDI otrzymał 2 turbosprężarki i rozwijał 170 KM.

W 2007 roku została zaprezentowana II generacja C5 i jest dostępna w 2 wersjach nadwoziowych – 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi Break. Oba zostały zbudowane na płycie podłogowej modelu C6.

Pod maską znalazły się jednostki benzynowe o pojemności 1.6, 1.8 oraz 2.0. Topową odmianą byłą widlasta „szóstka” o pojemności 3 litrów i mocy 240 KM. Wśród jednostek wysokoprężnych, nabywca miał bardzo duży wybór. Do dyspozycji miał bowiem aż 5 jednostek. Najsłabszy to 1.6 HDI o mocy 110 KM, a najwyżej stoi 2-litrowy HDI o mocy 180 KM.

W 2011 roku przeprowadzono facelifting zakładający przemodelowanie lamp oraz grilla. Oprócz tego zmian doczekało się także wnętrze a paleta silnikowa została odświeżona. Moc jest przekazywana na przednią oś za pomocą 5- lub 6-stopniowej skrzyni manualnej bądź 6-biegowego automatu.

W 2014 roku zaprezentowano także wersję C5 CrossTourer. Jest to kombi wzbogacone o kilka terenowych akcentów oraz podwyższone zawieszenie jednak brak mu napędu na 4 koła, co może dziwić.

Głównymi rywalami Citroëna C5 są Mazda 6, Opel Insignia oraz Volkswagen Passat.

Citroen C5 - generacje

Citroen C5 I (2001&nbsp-&nbsp2007)

Citroen C5 I (2001 - 2007)

Citroen C5 II (2007&nbsp-&nbsp)

Citroen C5 II (2007 - )

Citroen C5 - powiązane artykuły

Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł

Top 10 - oszczędna i szybka limuzyna za 20 tys. zł

Jeśli od limuzyny klasy średniej oczekujesz nie tylko dobrych osiągów, lecz także niskiego spalania, to najlepszym wyborem będzie diesel o pojemności ok. 2.0 i mocy 130-150 KM. Którą warto kupić za 20-25 tys. zł?

Solidne auta klasy średniej za 30 tys. zł

Solidne auta klasy średniej za 30 tys. zł

Z budżetem 30 tys. zł przebijamy się przez oferty w klasie średniej. Szukamy trwałych modeli, wymagających nie za dużych nakładów, a przy tym przyjemnych w eksploatacji. Wybór jest duży, ale trzeba bardzo uważać!

Które używane kombi jest najlepsze?

Które używane kombi jest najlepsze?

Citroën C5, Honda Accord, Mazda 6 i VW Passat – które z tych aut najlepiej łączy walory użytkowe i przyjemność z jazdy z kosztami eksploatacji oraz trwałością? I czy lepiej wybrać diesla, czy benzyniaka?

Citroen C5 X 1.6 PureTech 180 - szeroki, niski, wygląda dziwnie

Citroen C5 X 1.6 PureTech 180 - szeroki, niski, wygląda dziwnie

W tym odcinku Robert, Piotr i Alan przejechali się CITROENEM C5 X, który zaskoczył ich niesamowicie komfortowym zawieszeniem.

Używane auto rodzinne za dychę – pięć ciekawych propozycji

Używane auto rodzinne za dychę – pięć ciekawych propozycji

Ceny aut używanych zaczynają rosnąć, ale za ok. 10 tys. zł nadal da się upolować coś sensownego. Tym razem przegląd wartych uwagi modeli segmentu D ze względnie prostymi silnikami benzynowymi.

Kosztowna jazda: wysokie spalanie lub awarie – (anty)TOP 10

Kosztowna jazda: wysokie spalanie lub awarie – (anty)TOP 10

Jeśli chcecie jeździć tanio, nie wystarczy ustalenie, który model cieszy się dobrą opinią – niemal każdy ma w gamie silników "czarną owcę". Nie zawsze musi się to wiązać z wysokim spalaniem, często trzeba też zwrócić uwagę na awaryjność.

Używane kombi za 25 tys. zł - duża przestrzeń w dobrej cenie

Używane kombi za 25 tys. zł - duża przestrzeń w dobrej cenie

W ostatnim czasie największym zainteresowaniem w salonach cieszą się SUV-y i crossovery, ale znacznie bardziej praktyczne i tańsze w eksploatacji są wersje kombi. Co można kupić za ok. 25 tys. zł? Prześwietlamy segmenty C, D i E.

Silniki Citroëna: które warto polecić, a których unikać

Silniki Citroëna: które warto polecić, a których unikać

Jednostki stosowane w Citroënach w ostatnich latach uchodzą za udane, i to zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. W tym odcinku wybraliśmy cztery, które nie powinny zrujnować waszych kieszeni – oto one!

Top 25 - najlepsze auta do 30 tys. zł

Top 25 - najlepsze auta do 30 tys. zł

Przed wami 25 wyjątkowo udanych modeli samochodów, które kupicie w cenie do 30 tys. zł. W naszym zestawieniu znalazły się auta z różnych segmentów i lat. Wspólny mianownik? Przede wszystkim – trwałość.

Trwałe kombi dla rodziny za 30 tys. zł – 10 najlepszych propozycji!

Trwałe kombi dla rodziny za 30 tys. zł – 10 najlepszych propozycji!

Oto dziesięć popularnych samochodów klasy średniej w praktycznych wersjach kombi z udanymi silnikami, kosztujących ok. 30 tys. zł. Zadbane i z rozsądnym przebiegiem powinny jeździć bez większych problemów.

Ciekawe auto rodzinne za 20 tys. zł – przegląd rynku

Ciekawe auto rodzinne za 20 tys. zł – przegląd rynku

Z rynku dochodzą sygnały, że auta używane drożeją. Postanowiliśmy więc sprawdzić, w co najlepiej ulokować 20 tys. zł, żeby jeździć klasą średnią. Aut rodzinnych nie brakuje, jednak dobre rzeczywiście się cenią!

10 niedocenianych aut używanych, które warto kupić

10 niedocenianych aut używanych, które warto kupić

Znacie te samochody? Fakt, nigdy nie zrobiły zawrotnej kariery, ale z perspektywy czasu okazały się znacznie lepsze niż krążące o nich opinie. Dziś te auta na rynku wtórnym są tańsze od popularniejszych konkurentów, lecz w wielu przypadkach nie są od nich gorsze. Oto dziesięć używanych aut, które można kupić w okazyjnej cenie.

Gdzie tu sens? Najbardziej nielogiczne nazwy samochodów

Gdzie tu sens? Najbardziej nielogiczne nazwy samochodów

Nazwa auta ma nie tylko dobrze brzmieć, łatwo zapadać w pamięć i nie budzić niewybrednych skojarzeń, ale jeszcze coś mówić o noszącym ją samochodzie. W tych dziewięciu przypadkach mówi niewiele, a nawet wprowadza w błąd. Dlaczego?

Citroen C5 X PHEV 225 – powrót do dawnej świetności?

Citroen C5 X PHEV 225 – powrót do dawnej świetności?

Citroën C5 X ma się odwoływać do starych dobrych czasów Citroëna w wyższej klasie średniej. W teście 224-konnej hybrydy plug-in sprawdzamy, czy temu osobliwemu francuskiemu liftbackowi rzeczywiście się to udaje.

Citroen C5 X – awangarda i funkcjonalność. Już nim jeździliśmy

Citroen C5 X – awangarda i funkcjonalność. Już nim jeździliśmy

Ostatnim modelem Citroena w klasie średniej było C5, ale ten samochód wycofano z oferty w 2017 r. Teraz francuska marka wraca do segmentu D z modelem C5 X. Jednak tym razem nie jest to już sedan czy kombi, ale jeden pojazd, który w udany sposób łączy cechy sedana, SUV-a oraz kombi.

Citroen C5 X – Francuzi wracają do klasy średniej

Citroen C5 X – Francuzi wracają do klasy średniej

Nowy Citroën C5 X to właściwie trzy samochody w jednym, bo model ten chce być połączeniem sedana, kombi i SUV-a. Po pierwszych jazdach testowych możemy już potwierdzić, że oferuje dużo miejsca, świetny komfort i niskie zużycie paliwa

Piękne prototypy i przeciętne seryjne samochody. Oto największe rozczarowania

Piękne prototypy i przeciętne seryjne samochody. Oto największe rozczarowania

Najgorzej to rozbudzić oczekiwania. Nissan Qashqai, Dacia Duster, a nawet Alfa Romeo Brera wyglądały szaro przy zapowiadających je pięknych prototypach. Oto subiektywne zestawienie największych rozczarowań.

Citroen C5 X już dostępny. Nie jest najtańszy i zapomnij o dieslu

Citroen C5 X już dostępny. Nie jest najtańszy i zapomnij o dieslu

Nowy Citroen C5 X to połączenie SUV-a, kombi i limuzyny. Ta nietypowa mieszanka właśnie wchodzi do salonów. Zaskakiwać może brak diesla, choć w zamian jest hybryda. Znamy już pełny cennik tego modelu.

Czy tanie auto to złe auto? Pięć rodzinnych aut za 15-20 tys. zł

Czy tanie auto to złe auto? Pięć rodzinnych aut za 15-20 tys. zł

Peugeot 407, Renault Laguna, Citroën C5 , Ford Mondeo i Alfa Romeo 159 mają bardzo korzystną relację ceny do wieku. Czy to jedyna zaleta tych aut?

Wybraliśmy najciekawsze premiery samochodowe 2021 r. Oto nasi faworyci!

Wybraliśmy najciekawsze premiery samochodowe 2021 r. Oto nasi faworyci!

Co to był za rok! Motoryzacja wielokrotnie zaliczała wzloty i upadki, ale nawet pomimo kryzysu na rynku półprzewodników i pustych salonów mieliśmy okazję poznać wiele nowych samochodów. Które z nich były najciekawsze? Zapraszamy na nasz subiektywny przegląd najważniejszych premier samochodowych 2021 r.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test