W każdej nagłej sytuacji, wymagającej natychmiastowego wezwania pomocy (gdy jesteśmy świadkiem lub ofiarą wypadku, w którym są ranni, czy też np. ofiarą napadu), nowy C5 oferuje możliwość skorzystania z usługi Citroën Urgence, która jest dostępna w połączeniu z systemem  nawigacji satelitarnej NaviDrive.

Ta darmowa usługa, aktualnie dostępna (24 godziny na dobę i przez siedem dni w tygodniu) w 8 europejskich krajach, pozwala pasażerom samochodu połączyć się ze specjalnym, dedykowanym centrum pomocy.

Połączenie może być nawiązywane automatycznie, na przykład po zderzeniu, lub ręcznie, poprzez naciśnięcie i przytrzymanie przycisku « SOS ». W przypadku, gdy kierowca nie jest w stanie mówić i przedstawić swojej sytuacji, samochód zostaje zidentyfikowany i zlokalizowany za pośrednictwem systemu GPS, a na miejsce zdarzenia zostaje wysłana pomoc. System ten pozwala zyskać cenne minuty, które niekiedy mogą zadecydować o ludzkim życiu.

Nowy C5 został wyposażony w układ jezdny stosowany wcześniej w C6. Duża sztywność nadwozia nowego C5 pozwoliła zoptymalizować działanie układu jezdnego i zagwarantować stabilne rozłożenie naprężeń pionowych na wszystkie cztery koła.

Konstrukcja nadwozia nowego C5 została szczególnie wzmocniona. W części przedniej znajdują się strefy kontrolowanego zgniotu, zaopatrzone w elementy absorbujące energię uderzenia, a także w specjalną aluminiową belkę. Dodatkowe wzmocnienie dolne, które zostało przedłużone pod podłogą i górne, zlokalizowane nad nadkolem, optymalizują zachowanie samochodu w przypadku zderzenia czołowego.

W środkowej części nadwozia, konstrukcja płyty podłogowej i słupków drzwiowych, wykonanych z blachy o niezwykle wysokim współczynniku sprężystości, ma za zadanie usztywnić nadwozie i w przypadku kolizji uczynić z kabiny prawdziwą kapsułę ratunkową.

Nowy C5 jest seryjnie wyposażony w siedem poduszek powietrznych. Kierowca i pasażer siedzący z przodu są zabezpieczeni przednimi i bocznymi poduszkami powietrznymi. Kształt poduszki kierowcy został zoptymalizowany dzięki nieruchomej centralnej części kierownicy. Poduszka powietrzna na wysokości kolan zapewnia lepszą ochronę kości piszczelowych i kolan kierowcy, minimalizując siłę uderzenia o kolumnę kierownicy, która ponadto składa się o 65 mm. Kurtyny powietrzne chronią głowy pasażerów siedzących z przodu i z tyłu.