Wymiary nowego C5 (długość 4,78 m, szerokość 1,86 m i wysokość 1,45 m) plasują go wśród liderów segmentu samochodów klasy średniej wyższej. I choć stylistycznie auto sporo się zmieniło, to jednak nie braknie mu, znanego z poprzednika, dystyngowanego i dynamicznego jednocześnie charakteru. Patrząc na auto można dopatrzeć się pewnych podobieństw do modeli o nadwoziu coupe.

Charakterystyczny dla marki jest przód nowego C5 z szerokimi wlotami powietrza i wydłużonymi reflektorami zachodzącymi na boki. Dwie listwy ciągnące się od reflektorów okalają chromowane logo marki. Z tyłu charakterystyczne są wklęsłe okno oraz dwuczęściowe światła w kształcie bumerangu. W dłuższym o pięć centymetrów i wyższym o 3 cm kombi również dużą wagę położono na elegancki wygląd. Na rynku wersja sedan pojawi się w sprzedaży w kwietniu 2008 r., zaś na kombi przyjdzie nam poczekać miesiąc dłużej.

Aż siedem wersji silnikowych będzie do wyboru przy kupnie nowego C5. Podstawową jednostką benzynową będzie silnik 1,8 16v o mocy 127 KM, dwulitrowa jednostka rozwijać będzie moc 143 koni mechanicznych, zaś topową wersją będzie sześciocylindrowy, trzylitrowy silnik o mocy 215 KM.

Zwolennicy diesli będą mogli wybierać od 1,6-litrowej jednostki HDi o mocy 110 KM, poprzez silniki 2,0 (138 KM) i 2,2 (173 KM), aż po 6-cylindrowego diesla o pojemności 2,7 l i mocy 208 KM. Wszystkie diesle HDi wyposażone będą seryjnie w filtr cząstek stałych. W zależności od wybranego silnika oraz wersji wyposażenia, dostępna będzie też szeroka gama manualnych i automatycznych skrzyń biegów.

Co ciekawe, nie wszystkie wersje nowej generacji C5 będą wyposażone w słynny patent Citroena - hydropneumatyczne zawieszenie. Układ Hydractive 3 Plus, oferujący także tryb sportowy, będzie dostępny tylko w niektórych wersjach wyposażenia i niektórymi wersjami silnikowymi.

Również w zależności od wersji wyposażenia w standardzie lub jako opcja dostępne będą liczne urządzenia zwiększające komfort i bezpieczeństwo podróżowania. Nowy C5 posiada regulator i ogranicznik prędkości, a w wersjach z zawieszeniem Hydractive 3 Plus w elektryczny, automatyczny hamulec postojowy współpracujący z systemem wspomagania ruszania na wzniesieniu. Aby ułatwić manewrowanie na parkingu dostępne będą czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz system pomiaru dostępnego miejsca. W opcji znajdą się także alarm niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL), dwufunkcyjne kierunkowe reflektory ksenonowe, system oświetlenia na zakrętach AFS (Adaptative Front Lighting System). Nowy C5 proponuje też system NaviDrive najnowszej generacji wyposażony w duży, siedmiocalowy kolorowy wyświetlacz.