Wcześniej, bo już w październiku, poznamy więcej szczegółów dotyczących tego auta. Wówczas bowiem odbędzie się jego pierwsza prezentacja dla przedstawicieli mediów. Z całą pewnością sporo elementów stylistycznych będzie jednakowych z tymi, jakie można było zobaczyć w koncepcyjnym modelu C5 Airscape, który pokazany został na targach we Frankfurcie.

Citroen C5 powstanie na tzw. platformie 3 grupy PSA, w oparciu o którą powstały także Citroen C6 oraz Peugeot 407. Podobnie jak te modele, Citroen C5 produkowany będzie w zakładach w Rennes.

Nieco później, ale również w pierwszym kwartale przyszłego roku pojawi się w sprzedaży wersja kombi Citroena C5. Wciąż nie ma oficjalnej decyzji władz koncernu, czy prezentowany we Frankfurcie prototypowy model z otwieranym dachem również trafi w przyszłości do produkcji. Jeśli taka będzie decyzja, wówczas wersję produkcyjną zobaczymy być może już za 12 miesięcy na wystawie w Paryżu.

Citroen nie zdradza jeszcze żadnych szczegółów dotyczących danych technicznych czy wyposażenia nowej "Cepiątki". Możliwe, iż w aucie pojawią się takie rozwiązania jak nowy system kontroli trakcji, system start&stop. Nie wiadomo, czy C5 będzie wyposażone w typowe dla tej francuskiej marki hydropneumatyczne zawieszenie.

Obecna generacja Citroena C5 dostępna jest na rynku od końca 2000 roku. Najlepszym dla tego modelu był 2002 roku, kiedy to, po pojawieniu się w ofercie wersji kombi, sprzedaż wyniosła ponad 146,5 tys. egzemplarzy. Później niestety było już tylko gorzej, tak iż w zeszłym roku sprzedaż wyniosła zaledwie 67,4 tys. sztuk. W pierwszych siedmiu miesiącach roku sprzedaż Citroena C5 wyniosła 31,8 tys. sztuk w porównaniu do 44 tys. w analogicznym okresie ubiegłego roku. Co ciekawe, siostrzany model - Peugeot 407 trafił w tym okresie do ponad 82,5 tys. klientów. Dla porównania lider europejskiego segmentu średnich aut, VW Passat, w ubiegłym roku osiągnął sprzedaż na poziomie 195,3 tys. egzemplarzy.