W międzynarodowej obsadzie zaprezentuje się również program Citroën Racing Trophy Polska. Do rywalizacji w okolicach stolicy Podkarpacia przystąpi cała krajowa czołówka CRTP oraz dwie zagraniczne załogi z Francji i Węgier.

Podkarpacie to rejon o bogatych tradycjach w sportach motorowych. W przeszłości rozgrywano tutaj próby sportowe Rajdu Polski, a wyścigi górskie w Górach Słonnych od lat swoją renomą przyciągają rzesze zawodników i kibiców, nie tylko z Polski. Rajd Rzeszowski trafił do RSMP w 2002 roku i od samego początku zyskał opinię imprezy trudnej, ale bardzo dobrze zorganizowanej, dzięki czemu na stałe wpisał się do kalendarza krajowego czempionatu. W 2009 roku po raz pierwszy rzeszowscy działacze połączyli siły z Auto Moto Klubem Koszyce i w ten sposób w okolicach stolicy Podkarpacia rozegrana została wspólna runda Mistrzostw Polski i Słowacji. Formuła ta zyskała ogólne uznanie i została utrzymana również w bieżącym sezonie. Rangę dziewiętnastej odsłony Rajdu Rzeszowskiego podnosi dodatkowo zaliczenie jej do Pucharu Europy Centralnej FIA.

Podobnie jak w latach ubiegłych organizatorzy postanowili na nowo skonfigurować trasę rajdu, dzięki czemu żaden z oesów nie przebiega tak samo jak rok temu. Z powodu zniszczeń po majowej i czerwcowej powodzi zabraknie kultowego przejazdu przez bród w Lubeni, ale miłośnicy "watersplasha" znajdą go na zupełnie nowym odcinku specjalnym pod Dynowem.

Po bogatym w załogi Rajdzie Bohemia i tym razem lista zgłoszeń nie daje powodów do narzekań. Z ponad siedemdziesięciu załóg aż trzynaście będzie walczyć w ramach klasy R, a dziewięć z nich zaprezentuje niewielkie, ale bardzo konkurencyjne Citroëny C2-R2 Max. O główną nagrodę w wysokości 20 tysięcy złotych powalczy cała krajowa czołówka na czele z niepokonanym w tym sezonie Michałem Bębenkiem oraz czterokrotnie drugim Janem Chmielewskim. Szybkie tempo zapowiadają zaprezentować zgłoszeni również w Mistrzostwach Słowacji Szymon Kornicki i Tomasz Gryc, a jako kandydatów do wygranej można upatrywać też Marcina Dobrowolskiego oraz Tomasza Porębskiego, którzy zwyciężali w Rzeszowie odpowiednio w 2008 i 2009 roku. Polską stawkę uzupełnia najmłodszy w stawce Tomasz Żerebecki, a międzynarodowy charakter Citroën Racing Trophy potwierdzają: Francuz Laurent Viana oraz Węgier Zoltán Bessenyey.

Michał Bębenek (nr 11): Patrząc na listę startową, oprócz szybkich zawodników z Polski, będziemy również rywalizować z dwoma nowymi zagranicznymi załogami w bliźniaczych Citroënach C2 R2 Max. Poprzednie edycje rajdu pokazały, że odcinki specjalne w okolicach Rzeszowa są bardzo wymagające i techniczne. Jedziemy na Podkarpacie z nastawieniem, aby po raz kolejny cieszyć się jazdą naszym Citroënem C2-R2 Max.

Jan Chmielewski (nr 32): Mieszkam w Krakowie, ale od początku moich rajdowych startów reprezentuję Automobilklub Rzeszowski, więc czuję, że to jest mój "domowy" rajd. Sześć lat temu właśnie tu, na Rzeszowskim zaczynała się moja rajdowa przygoda od jazdy w roli "zerówki". Lubię tę imprezę nie tylko przez sentyment, ale i za przemiłą atmosferę oraz za świetne, równe asfalty, jakich nie ma w innych naszych rajdach.

Szymon Kornicki (nr 33): Postaram się pojechać swój własny rajd, nie patrząc na konkurencję i myślę że jakieś miejsce na mecie dla mnie się znajdzie. Startuję w Rajdzie Rzeszowskim już trzeci raz, bardzo lubię tutaj przyjeżdżać i zawsze te zawody były dla mnie gościnne. Z zeszłego roku zapamiętałem rewelacyjne odcinki specjalne i liczę na "powtórkę z rozrywki". Jesteśmy dobrze przygotowani do rajdu i mamy nadzieję że pogoda dopisze.

Tomasz Gryc (nr 34): Rajd Rzeszowski to jedna z  moich ulubionych  asfaltowych rund  Mistrzostw Polski. Rajd jest zawsze bardzo dobrze zorganizowany a trasy są trudne technicznie i  dajce  dużo frajdy z jazdy. Organizatorzy są nastawieni na pomoc zawodnikom, to wszystko sprawia że zawsze z chęcią wracam do Rzeszowa. Dla nas to będzie kolejna runda CRT, w której postaramy się powalczyć o jak najwyższe pozycje na mecie.

Marcin Dobrowolski (nr 35): Bardzo lubię Rajd Rzeszowski, odpowiada mi on zarówno pod względem nawierzchni i konfiguracji tras. Często podczas tego rajdu pada deszcz i nie przeszkadzałoby mi gdyby i tym razem było mokro. Jako zespół jesteśmy do tego startu optymistycznie nastawieni. Dobrym prognostykiem był wygrany drugi dzień Rajdu Bohemia i mamy nadzieję że tym razem przejedziemy dobrym tempem całe zawody.

Tomasz Porębski (nr 36): Po przygodzie jaka spotkała na Rajdzie Polski, zmuszeni byliśmy zrezygnować ze startu w Rajdzie Bohemia. Wracamy do rywalizacji podczas Rajdu Rzeszowskiego. W ubiegłym roku po super walce z Marcinem Dobrowolskim właśnie w Rzeszowie odnieśliśmy zwycięstwo, więc liczymy na dobry wynik także podczas tegorocznej edycji rajdu. Mam nadzieję, że szczęście się w końcu do nas uśmiechnie w tym sezonie

Tomasz Żerebecki (nr 37): Myślę ze Rajd Rzeszowski należy do  grupy najlepszych rajdów organizowanych w Polsce Na pewno będziemy chcieli pokazać się z jak najlepszej strony i oczywiście moim marzeniem będzie zbliżenie się czasami na odcinkach specjalnych do  czołówki Pucharu Citroëna. Poświęciliśmy dużo czasu na testy, także mam nadzieje że w połowie sezonu odnajdziemy swoje miejsce w Citroën Racing Trophy Polska.

RAJD RZESZOWSKI - informacje:

19 Rajd Rzeszowski 2010 - piąta Runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Słowacji i Pucharu Europy Centralnej FIA. Organizatorem jest Autoklub Rzeszowski przy współpracy z Auto Moto Klubem Koszyce oraz klubem Moto-Car’93 Rzeszów. Dyrektorem zawodów jest Jarosław Noworól. Oficjalna strona internetowa rajdu: www.rajd.rzeszow.pl. Organizator przewidział obszerny informator rajdu "SuperOES", który kolportowany będzie bezpłatnie w Parku Serwisowym oraz przy odcinkach specjalnych.

Nawierzchnia: asfalt.

Miejsce: Rzeszów, powiaty: łańcucki, strzyżowski, rzeszowski.

Informacje praktyczne: Biuro Rajdu oraz Park Serwisowy znajdować się będzie na terenie kampusu Politechniki Rzeszowskiej przy ulicy Poznańskiej 2 w Rzeszowie. Ceremonia oficjalnego startu i mety zawodów odbędzie się na rzeszowskim Rynku.

Zapoznanie z trasą: od godziny 7:00 do 21:00 w środę 4 sierpnia.

Odcinek testowy: czwartek 5 sierpnia w godzinach od 11:00 do 15:00 - Niebylec

Trasa: Całkowita długość 552,81 km, rajd podzielono na dwanaście odcinków specjalnych: po sześć każdego dnia zawodów. Łączna długość prób sportowych to 160,31 km.

Program szczegółowy:

Czwartek 5 sierpnia: Ceremonia startu na rzeszowskim Rynku: godz: 20:00.

Dzień I, piątek 6 sierpnia: w sumie 305,94 km, w tym 6 odcinków specjalnych (3 różne) o długości 86,76 km. OS1: Lubenia 1 (17,87 km) godz: 8:28; Serwis A (20 minut): 9:24; OS2: Handzlówka 1 (14,62 km) 10:52; OS3: Lubenia 2 12:10; Serwis B (20 minut): 13:26; OS4: Handzlówka 2 14:34; OS5: Lubenia 3 15:52; Serwis C (45 minut): 17:30; OS6: Rzeszów (3,82 km) 18:33.

Dzień II, sobota 7 sierpnia: razem 246,87 km, w tym 6 prób sportowych (3 różne) o długości 73,64 km. Dzień rozpocznie 10 - minutowy Serwis D o 8:15. OS7: Dynów 1 (11,52 km) godz. 9:20; OS8: Konieczkowa 1 (10,17km) 10:10; OS9: Połomia 1 (15,13 km) 10:41; Serwis E (20 minut): 11:43; OS10: Dynów 2 12:58; OS11: Konieczkowa 2 13:48; OS12: Połomia 2 14:19; Serwis F (10 minut): 15:21. O godzinie 15:45  rozpocznie się ceremonia mety rajdu.