Diagnostyka wykonana z wykorzystaniem fabrycznego przyrządu diagnostycznego Clip pozwoli na błyskawiczne ustalenie nieprawidłowości w instalacji powodującej zapalanie kontrolki. Przyczyn może być wiele, gdyż system diagnostyczny jest dość rozbudowany. Nie jest nam znany przebieg samochodu jak również jego stan techniczny, historia napraw, w tym powypadkowych. Analiza rodzajów uszkodzeń instalacji systemu airbag nie uwzględnia terminologii pt. "przepalony czujnik". Najbardziej prawdopodobnym wydaje się być uszkodzenie instalacji elektrycznej w miejscach narażonych na ruch i wzajemne przemieszczenia (wynikające z dotychczasowej eksploatacji), jak np. złącza przy napinaczach pasów, złącze ruchome - tzw. zwijacz w kierownicy, itp. Fakt stopniowego narastania usterki aż do stałej sygnalizacji powinien ułatwić czynności diagnostyczne. Krzysztof Kotarba
Clio 2 1.9D 98 kontrolka poduszek powietrznych
W samochodach Renault Clio z 1998 roku występowały dwa rodzaje wyposażenia: napinacze pasów i poduszka powietrzna kierowcy lub napinacze pasów i poduszki powietrzne kierowcy i pasażera. W celu uniknięcia ryzyka uruchomienia pirotechnicznych generatorów gazów podczas diagnostyki i naprawy najlepiej powierzyć te czynności wykwalifikowanemu serwisowi.