Normą objęty jest również sposób wysterowania znormalizowanej lampki kontrolnej Malfunktion Indi-cator Light, w skrócie MIL, informującej kierowcę oraz służby kontrolujące o niesprawności układu sterowania silnikiem. Ponieważ wysterowanie znormalizowanej lampki ostrzegawczej MIL zmusza kierowcę do podjęcia natychmiastowych działań w celu wyeliminowania usterki, jej włączenie w sposób ciągły następuje dopiero po kilkakrotnym wychwyceniu tej samej usterki. W przypadku Opla Astry II z 1998 roku układ wtryskowo-zapłonowy nie ma znormalizowanego systemu diagnostyki pokładowej EOBD, ale wyposażony został również w lampkę kontrolną MIL sygnalizującą świeceniem w sposób ciągły przy pracującym silniku błąd w układzie sterowania silnika.Jeżeli lampka kontrolnaświeci, użytkownik auta powinien niezwłocznie zgłosić się do serwisu samochodowego wyposażonego w specjalizowany tester usterek. Zapisany kod usterki w pamięci sterownika po odczytaniu w serwisie umożliwia diagnoście szybkie określenie przyczyny włączenia lampki kontrolnej. Potem można usunąć usterkę. Jacek Pochopień Doradca techniczny z firmy Bosch