To nas nie dziwi, gdyż Land Rover produkuje już Freelendera oferowanego na azjatyckim rynku w Indiach. Przeniesienie produkcji nowego Defendera pozwoli na znaczne obniżenie kosztów, a w konsekwencji na zaoferowanie lepszych cen dla klientów.

Defender w 2015 będzie miał nadwozie oparte na ramie, ale rozważana jest opcja nadwozia samonośnego. Dzięki czemu auto byłoby bardziej komfortowe i przyjaźniejsze dla użytkownika. Prawdopodobnie Defender wykorzysta konstrukcje nadwozia modeli Discovery i Range Rovera Sport. W kwestii stylistyki samochód ma być podobny do konceptu DC100.Defender z Pune po adaptacji fabryki ma dzielić główne podzespoły nadwozia i zawieszenia z oferowanym w Indiach SUV-em Tata Aria. Nie będą to identyczne nadwozia, ale maja być na tyle zbliżone do siebie wymiarami, by były wytwarzane na jednej linii produkcyjnej.Być może w niedalekiej przyszłości także jednostki benzynowe będą wytwarzane w indyjskiej fabryce w Pune.