• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat DAF

DAF

DAF

DAF to holenderski producent samochodów ciężarowych i autobusów. Historia powstania marki jest dosyć nietypowa, bowiem w Eindhoven, Hub van Doorne posiadał swój warsztat z którego usług korzystał jego inwestor-A.H. Huenges. Był tak zadowolony z serwisu, że w 1928 roku zaproponował mu założenie zakładu zajmującego się produkcją przyczep.

Nazwa DAF to skrót od Doorne's Anhangwagen Fabriek. W 1938 rozpoczęto produkcję ciężarówek dla wojska, a po wojnie, wytwarzali cywilne samochody ciężarowe i autobusy. W latach 50., 60. i 70. z fabryki w Eindhoven wyjeżdżały także samochody z dosyć nowatorskim rozwiązaniem - skrzynią Variomatic (bezstopniowa skrzynia automatyczna). W 1976 roku ze względu na niską opłacalność produkcji, dział samochodów osobowych został sprzedany Volvo. Holenderska firma zwracała też swoją uwagę w segmencie aut ciężarowych.

W 1957 roku wyprodukowali pierwszą ciężarówkę z leżanką dla kierowcy, a w latach 70. po raz pierwszy zamontowali silnik wyposażony w turbosprężarkę w połączeniu z intercoolerem. W 1987 roku, DAF połączyło się z Leyland Trucks, a juź 6 lat później spółka DAF NV ogłosiła upadłość, w wyniku czego, powstały trzy przedsiębiorstwa: LDV Limited, Leyland Trucks oraz DAF Trucks. 15 listopada 1996 grupa PACCAR wykupiła tą ostatnią.

DAF - modele

Ikona samochodu

DAF LF

DAF - powiązane artykuły

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Droga S7: ciężarówka ze zbożem wypadła z drogi i wpadła do rowu

W wyniku wypadku, do którego doszło na drodze S7 w okolicy Rychnowa, do rowu wjechała ciężarówka z transportem zboża. W zdarzeniu ucierpiał kierowca, który po udzieleniu mu pierwszej pomocy został przewieziony do szpitala.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

UOKiK ukarał dilerów DAF. Firmy i menadżerowie zapłacą łącznie 122 mln zł

Sześć spółek i ośmiu menadżerów handlujących samochodami ciężarowymi firmy DAF stworzyło kartel i zawyżało ceny nowych aut. Po donosie zmowa wydała się, a sprawą zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Posypały się milionowe kary.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Ciężarówki na złom. Oto, czego pozbywają się Niemcy

Niemcy uruchamiają kolejny program pomocy i wsparcia dla przemysłu motoryzacyjnego oraz branży transportowej. Niemieckie firmy przewozowe mogą liczyć na spore premie za złomowanie ciężarówek spełniających normy Euro III, Euro IV oraz Euro V. Na złom mogą trafić nawet kilkuletnie pojazdy w dobrym stanie.

Używana Skoda Octavia – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Jeszcze lepsze silniki PACCAR MX

DAF wprowadza udoskonalenia w 12,9 litrowym silniku PACCAR MX. Nowe tłoki i całkowicie zamknięty moduł kolektora wydechowego mają zapewnić o wiele niższe zużycie paliwa i niższy poziom emisji CO2.

Materiały Premium

  • Volkswagen Multivan T7 1.4 eHybrid – nie za mała ta hybryda?

    Turbobenzynowe 1.4 plus 116-konny elektryk i bateria 10 kWh w dużym vanie – to dobra kombinacja? Sprawdzamy, czy Volkswagen Multivan T7 ma dość mocy, jaki ma zasięg na prądzie, ile pali, gdy ten się skończy, i czy nadal jest tak praktyczny, jak jego poprzednicy

  • Volkswagen ID.Aero – elektryczny Passat

    Model studyjny Volkswagena ID.Aero zapowiada elektryczny wariant Passata. Jego zalety to: aerodynamika, przestronność i zasięg. Ważne: będzie także kombi!

  • Ile paliwa kosztuje dodatkowy bagaż?

    To, że auto objuczone dodatkowymi bagażami pali znacznie więcej niż „na pusto”, nikogo chyba nie dziwi. Warto jednak wiedzieć, że im szybciej jedziemy, tym robi się drożej. Sprawdziliśmy, o ile.

  • Renault Arkana 1.3 TCe 160 R.S. Line – intrygujący design i mikrowsparcie prądu

    Renault Arkana ze 158-konnym silnikiem 1.3 TCe w zgrabny sposób łączy nie tylko modny styl i funkcjonalność SUV-a, lecz także satysfakcjonujące osiągi z umiarkowanym zużyciem paliwa. Sprawdziliśmy je w krótkim teście

  • Mercedes EQB 350 4Matic – czy to elektryk na długie trasy?

    Mercedes EQB 350 4Matic to topowa wersja tego elektrycznego modelu. W szczegółowym teście sprawdziliśmy jego osiągi i realne zużycie prądu oraz zasięg. Czy są one tak optymistyczne, jak obiecuje producent? Czy niemiecki SUV nadaje się na rodzinne, wakacyjne podróże?

  • Boisz się inflacji? Wydaj wszystko na stare auta!

    Robert i Piotr rozmawiają tym razem z Robertem Brykałą, który na kupowaniu klasyków zna się, jak nikt inny. Robert Brykała jest nie tylko uznanym fotografem motoryzacyjnym, który zaczynał swoją przygodę w Auto Świecie, ale też właścicielem imponującej i cennej kolekcji aut, głównie z lat 90 i czasów PRL-u. Wiele z nich kupił za grosze, zanim stały się ponownie modne, inne uratował przed złomowaniem – teraz uchyla rąbka tajemnicy, jakie auta warto kupić dziś, zanim ich ceny pójdą w górę. Z rozmowy dowiecie się też o tym, co stało się z Muzeum Skarb Narodu i Wystawą Klasyki w FSO, której był współtwórcą i "wymarzycielem". Kiedy znów będzie można zwiedzać wystawę, która przez wielu uznana była za najciekawsze muzeum motoryzacyjne w Polsce?

  • 10 nowoczesnych diesli, na które musisz uważać

    O wadach i problemach 2.0 TDI PD napisano już tomy, tak samo zresztą jak i o kłopotach z 1.9 dCi czy 2.0 D-4D. Tym razem sięgamy więc po 10 jednostek głównie z ostatnich lat – też mogą narazić was na wysokie koszty, poza tym w większości są to już bardzo zaawansowane i skomplikowane konstrukcje.

  • Piętnaście sposobów na upał w samochodzie bez klimatyzacji

    Kiedy temperatura przekracza 30 stopni, w nasłonecznione dni, w rozgrzanym aucie może być nawet 50 stopni ciepła. Jak przetrwać taki upał w samochodzie bez klimatyzacji?

  • Tych modeli nie kupuj! Najgorsze wersje popularnych samochodów

    Nawet najbardziej renomowane marki samochodowe mają wersje, które polecić można tylko... najgorszym wrogom. To samochody niedopracowane, które po prostu muszą się zepsuć. Jakich zatem modeli unikać?

  • Subaru Forester II (2002-07) – weryfikując stan techniczny, bardzo dokładnie wszystko sprawdźcie!

    Korozja, korozja i... jeszcze raz korozja! To dziś największy wróg Forestera 2. generacji. Koroduje podwozie, nadwozie, różne elementy w komorze silnika – weryfikując stan techniczny, bardzo dokładnie wszystko sprawdźcie!

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech