Podwójne zwycięstwoUzupełnieniem sukcesu było drugie miejsce w klasyfikacji generalnej kolegów z zespołu fabrycznego Volkswagena – Marka Millera i Ralpha Pitchforda (USA/ RPA).W ekstremalnie trudnym rajdzie zarówno dla ludzi jak i samochodów, Volkswagen Race Touareg z innowacyjnym silnikiem TDI o mocy 280 KM wykazał, że jest najszybszym i najbardziej niezawodnym samochodem. Konkurencja była mocniejsza, niż kiedykolwiek: na starcie stanęło 14 samochodów z silnikami diesla. Volkswagen pozostawił w tyle niepokonanego od 2001 roku, triumfatora Dakaru – Mitsubishi, oraz X-raid-BMW-Team. Obok Villiersa i von Zitzewitza oraz Millera i Pitchforda na dwóch pierwszych miejscach, kolejny Race Touareg niemieckiego duetu Dieter Depping i Timo Gottschalk znalazł się na doskonałej, szóstej pozycji w klasyfikacji generalnej. Carlos Sainz i Michel Périn (E/F), którzy przez osiem dni znajdowali się na czele stawki 168 samochodów, po wypadku na dwunastym etapie musieli wycofać się i oddać prowadzenie.36-letni Giniel de Villiers ze Stellenbosch w 2006 roku zajął drugie miejsce w Dakarze w VW Race Touaregu. Ówczesny mistrz RPA w klasie samochodów turystycznych po raz pierwszy wystartował w rajdzie Dakar w 2003 roku, od 2006 roku jego pilotem jest Dirk von Zitzewitz. Ten 15-krotny mistrz Niemiec w klasie Enduro w swoim pierwszym Dakarze startował na dwóch kołach. W 2002 roku przesiadł się do kabiny samochodu jako pilot, towarzysząc Markowi Millerowi. W Volkswagenie tworzył także zespół z Robbym Gordonem (2005). Od 2007 roku Dirk von Zitzewitz i Giniel de Villiers wspólnie podążają drogą ku zwycięstwu.Volkswageny od początku Dakaru na czeleOd początku rajdu załogi Race Touaregów uzyskiwały najlepsze czasy przejazdu. Łącznie dziesięć z trzynastu możliwych zwycięstw etapowych przypadło w udziale Volkswagenom. Przez 12 z 14 dni rajdu jeden z samochodów z Wolfsburga był na prowadzeniu. Duet Carlos Sainz i Michel Périn wygrał sześć odcinków. Do ogólnego bilansu sukcesów Race Touaregów załoga Villiers i von Zitzewitz dołożyła cztery zwycięstwa etapowe. Na pięć startów Race Touaregów w tym klasycznym wyścigu długodystansowym (od 2004 roku) Volkswagen zapisał na swoim koncie 31 wygranych etapów.Race Touareg dopisuje rozdział do historii sukcesów TDI-PowerDla koncernu Volkswagen zwycięstwo Race Touarega w Dakarze jest kontynuacją historii sukcesów TDI. Ta nowoczesna technologia bezpośredniego wtrysku zwycięża we wszystkich wydarzeniach, w których bierze udział: obok sukcesu Race Touarega w Rajdzie Dakar zwycięstwami może pochwalić się także Audi: R10 TDIw czerwcu 2008 roku odniosło trzecie z kolei zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu na torze Le Mans a później zdobyło tytuł zwycięzcy w europejskiej Le-Mans-Serie oraz w American Le Mans-Serie. SEAT w 2008 roku wywalczył samochodem Léon TDI tytuł mistrza świata samochodów turystycznych FIA.Race Touareg zachwycał widzów wzdłuż najtrudniejszej trasy „Dakaru”Premierowy Rajd Dakar w Ameryce Południowej był jak dotychczas najtrudniejszą edycją tego terenowego klasyka i zaskakiwał wieloma nowościami. Obok szybkich odcinków szutrowych (średnia prędkość na pierwszym etapie wynosiła 143 km/h) i długich przejazdów przez pustynne wydmy z miękkim piaskiem, organizatorzy zaserwowali uczestnikom także odcinki prowadzące po skalistym podłożu. Kierowcy dwukrotnie przejechali przez Andy na wysokości ponad 4.700 metrów nad poziomem morza, przemierzali także odcinki z wysoką trawą wielbłądzią. W odróżnieniu do wcześniejszych edycji rajdu kierowcy musieli wykazać się maksymalną zdolnością dopasowania sposobu jazdy do zmieniających się wielokrotnie w ciągu dnia warunków.Za swój trud podczas długich dni rajdowych na kierowców i pilotów czekała na metach odcinków emocjonalna nagroda: wiele milionów zachwyconych widzów. Podczas uroczystego startu w Buenos Aires, 2 stycznia zawodnikom kibicowało blisko 500.000 miłośników rajdów.Drugi sukces Volkswagena w Dakarze po 1980 rokuJuż w 1980 roku Volkswagen wygrał po raz pierwszy Rajd Dakar. Freddy Kottulinsky i pilot Gerhard Löffelmann przed niemalże trzydziestu laty zwyciężyli w drugiej edycji rajdu przez Afrykę, startując w seryjnym Volkswagenie IItis. Tuż za nimi uplasowali się francuscy koledzy z teamu – Patrick Zaniroli i Philippe Colesse. Także wtedy Volkswagen odniósł podwójne zwycięstwo. Dwa pozostałe Iltisy znalazły się na miejscu czwartym i dziewiątym. W 2003 roku Volkswagen wrócił do długodystansowych rajdów samochodowych z przełomową technologią TDI. W 2004 roku wystawił pierwszą generację Race Touaregów i wygrał Puchar Świata Rajdów Długodystansowych FIA w latach 2005 i 2007. Podwójne zwycięstwo w Rajdzie Dakar 2009 jest jak dotąd największym sukcesem Race Touarega.Źródło: Volkswagen, Moto Target
Dakar - Triumf Volkswagena
Trasy Ameryki Południowej okazały się szczęśliwe dla Volkswagena Race Touarega, który wygrał Rajd Dakar 2009 wpisując się na stałe do historii sportów motorowych. Zwycięstwo duetu Giniel de Villiers i Dirk von Zitzewitz (RPA/D) było pierwszą wygraną samochodu z silnikiem wysokoprężnym (w kategorii samochodów) w całej 30-letniej historii rajdu Dakar.