II Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów!

19-21 LUTEGO 2010 r.

Biorąc pod uwagę ciągle rosnące korki, niezłą alternatywą dla samochodu mogą być skutery - tych pojazdów z pewnością też nie zabraknie i to w bardzo silnej reprezentacji - poczynając od najmniejszych  "pięćdziesiątek" do maszyn z silnikami o pojemności kilkuset centymetrów sześciennych i mocy kilkudziesięciu koni. Niskie koszty eksploatacji oraz łatwość prowadzenia sprawiają, że ten segment rynku cieszy się coraz większą popularnością.

Z pewnością warte uwagi są nowości przygotowane przez firmy na ten rok i nie są to wyłącznie maszyny z górnej półki o największym litrażu, ale także motocykle lekkie przeznaczone dla młodych ludzi z niższą kategorią prawa jazdy. Ich z pewnością zainteresuje rasowy prototyp KTM o pojemności 125 ccm w kategorii do 15 KM.

Znana dotychczas najlepiej z rowerów i skuterów firma Romet zaprezentuje także lekkie motocykle, w tym premierowy model 249 Division, świetnie przyjęty podczas targów w Mediolanie.

Również dla miłośników "off roadu" przygotowano sporo premier. KTM zaprezentuje 350 SX-F, prototyp motocykla motocrossowego zasilany wtryskiem paliwa.

Po raz pierwszy w Polsce będzie także można zapoznać się z motocyklami z 2010 r. uznanej marki Husaberg jak np.: FS 570 - Supermoto, będący kontynuacją długoletniej tradycji w tym segmencie, FX 450 - model cross country czy lekkie i nader poręczne enduro FE 390.

Wszystkie modele Husaberga oparte są o nową  konstrukcję silnika, z cylindrem pochylonym o 70° oraz wtryskiem paliwa, która w 2009 roku wywołała prawdziwą rewolucje na rynku.

Suzuki RMX-450Z dowodzi tezy, że wyścigi pozwalają rozwijać motocykle seryjne. Dlatego japońscy inżynierowie zdecydowali się stworzyć nowy, duży motocykl do jazdy terenowej.

Jego pierwowzorem jest pierwszy motocykl motocrossowy wykorzystujący wydajny układ wtrysku paliwa - zwycięski model RM-Z450.

Na zwolenników jazdy turystycznej ale wykraczających również poza gładkie asfaltowe powierzchnie będzie oczekiwał BMW R1200GS -  wersja z nowym silnikiem DOHC, dysponująca mocą zwiększoną do 81 kW (110 KM) przy 7750 obr/min. Wraz z nowym malowaniem, szerokim wachlarzem wyposażenia specjalnego jak np. terenowy układ ESA i ASC oraz akcesoriami montowanymi na motocyklu, stanowi ciekawą propozycję.

Modelem bawarskiej firmy, szczególnie dedykowanym komfortowemu pokonywaniu wielkich tras jest nowy (model RT posiada już 30 letnią tradycję) BMW RT.  Silnik typu bokser został w nowej wersji tego modelu jeszcze bardziej wyśrubowany, radialny rozrząd DOHC zaczerpnięto z modelu HP2 Sport, który przeprojektowano w celu uzyskania większego momentu obrotowego i zapewnienia płynności pracy.

Z pewnością z wielkim zainteresowaniem spotka się premiera Hondy VFR 1200, którą opracowywano w zgodzie z tradycją nawiązującą do poprzednich modeli Model 2010 został jednak zaprojektowany na nowo od pierwszej kreski. Twórcy VFR1200F pochodzili nie tylko z różnych kręgów kulturowych, reprezentowali także różne pokolenia. Ich zadaniem było stworzenie motocykla sportowego, jednocześnie zapewniającego możliwość komfortowego odbywania długich podróży. Wyobrażono sobie scenariusz, do którego motocykl powinien idealnie pasować: właściciel decyduje się bez żadnych przygotowań przejechać 300-kilometrową trasę, na której pochłania bez wysiłku długi autostradowy odcinek, następnie zjeżdża na kręte górskie drogi. 170 KM w maszynie turystycznej z pewnością godne jest uwagi.

Jeśli ktoś poszukuje stricte sportowych doznań na stoisku KTM odnajdzie nowy model 1190 RC8 R Red Bull Race Replica w nader atrakcyjnym malowaniu.

Przyglądając się tegorocznej ofercie, można wysnuć wniosek, iż choppery są nadal w modzie. Poczynając od mniej Suzuki Intrudera M800 z ośmiozaworową, dwucylindrową jednostką o pojemności 805 cm3. Niskie i długie podwozie Intrudera M800 wywiera silne wrażenie i zapewnia wysoki komfort podczas jazdy. Kierownica została przesunięta w stronę kierowcy, co pozwala na zachowanie wygodniejszej pozycji w czasie jazdy. Odlewane ze stopu aluminium 16-calowe przednie i 15-calowe tylne obręcze kół wykończono w kolorze błyszczącego srebra.

W tej klasie możemy wybrać Hondę Shadow 750 Black Spirit - model dostępny tylko w jednym słusznym kolorze, jeszcze wyraźniej epatujący swoim charakterem. Bezobsługowe przeniesienie napędu wałem kardana i niezawodny, chłodzony cieczą dwucylindrowy widlasty silnik o kącie 52° użyty w Shadow 750 Black Spirit to sprawdzona konstrukcja. Masywna tylna opona o szerokości 160 mm uzupełnia zadziorną sylwetkę.

Natomiast zupełnym przełomem w konstrukcji seryjnych chopperów jest Honda VTX 1300C.

Przód nabrał "lekkości" dzięki wysoko montowanej główce ramy oraz wolnej przestrzeni między górną częścią ramy, a głowicą przedniego cylindra. Długi i wąski bak został subtelnie wygięty ku dołowi, a siedzenie obniżone. Szeroka, 200-milimetrowa tylna opona kontrastuje z wąską, 90-milimetrową oponą przednią. Tylny układ zawieszenia typu Monoshock z aluminiowym wahaczem, regulacją siły dobicia i odbicia oraz 35-stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny, zapewnia komfort jazdy niedostępny dla większości chopperów.

To zaledwie kilka maszyn z całej gamy, która będzie można poznać podczas

"II Ogólnopolskiej Wystawy Motocykli i Skuterów". Nazwa imprezy jest zaledwie hasłem wywoławczym, gdyż nie sposób pominąć quadów, również szosowych np. Cectec.

To również cała gama akcesoriów wyposażenia dodatkowego jak kufry, sakwy, gmole, zabezpieczenia, alarmy, nawigacje. To wreszcie, a przede wszystkim nader bogata oferta dla jeźdźców jak: kaski, kurtki, spodnie, ochraniacze, buty itp. Firmy takie jak choćby: Uvex, Arai, Modeka, AGV, Bell, Naxa, znane są wszystkim motocyklistom.

Niezmiernie istotne jest to, że można porównać w jednym miejscu produkty oferowane przez większość najważniejszych marek obecnych w Polsce, nie szukając po nieraz bardzo oddalonych salonach. Skorzystać z fachowej porady przy dobrze stroju lub wyposażenia. Decyzji nie musimy  podejmować w pospiechu, mamy na to do dyspozycji 3 targowe dni od piątku 19.02. do niedzieli 21.02. 2010r. w godzinach od 10-18. Serdecznie zapraszamy do hal MT Polska, przy ulicy Marsa 56 w Warszawie!

Szczegóły dotyczące imprezy, a także wystawców znajdą Państwo na stronie internetowej www.wystawa-motocykli.pl