Zespół jadący w miniony weekend najnowszym modelem BMW M3 GT2, wyposażonym w opony wyścigowe Dunlop Sport Maxx, okazał się najlepszy w klasycznym wyścigu na trudnym i krętym torze określonym niegdyś przez Sir Jackie Stewarta, trzykrotnego mistrza świata Formuły 1 jako "najwspanialszy i najtrudniejszy".

Wyścig ADAC Zurich 24h-Rennen organizowany jest corocznie na trudnym torze Nürburgring Nordschleife, zwanym "zielonym piekłem", na którym 34 lata temu ze względów bezpieczeństwa zaprzestano wyścigów z cyklu Grand Prix. Długość okrążenia na tym niezwykłym torze, usytuowanym w niemieckich górach Eifel, wynosi 26 kilometrów. Jest to niemal 10 razy więcej niż na innych torach europejskich, co pozwala organizatorom dopuścić do wyścigu jednocześnie ponad 200 samochodów.

W wyścigu startują auta różnych klas, od znanej z Le Mans GT2, obejmującej m.in. Porsche, Ferrari i zwycięskie BMW, po bardziej standardowe auta, jak VW Golf czy Ford Focus.

Zwycięskie BMW M3 GT2 prowadziło na zmianę czterech kierowców, w tym zwycięzcy World Touring Car Jörg Müller i Augusto Farfus oraz były uczestnik Deutsche Tourenwagen Masters - Uwe Alzen. Czwartym kierowcą w zespole, jadącym autem BMW na oponach Dunlop, był wcześniej zasiadający za kierownicą bolidów F1 Pedro Lamy. Portugalski zawodnik był bardzo zadowolony ze swego piątego zwycięstwa i wyrównania rekordu toru, na którym po raz pierwszy zwyciężył w 2001 roku.

- Ten 24-godzinny wyścig na Nordschleife to jedna z najbardziej wyczerpujących prób zarówno dla kierowcy, jak i dla maszyny. Tu musisz walczyć nie tylko z innymi kierowcami, ale i z samym torem - powiedział Jörg Müller.

Dunlop zawsze traktował sporty motorowe jako katalizator postępu technologicznego. Doświadczenia z torów wyścigowych są od razu przenoszone na drogę. Inżynierowie Dunlopa jako pierwsi zastosowali standardy z torów wyścigowych w oponach wykorzystywanych na co dzień. Najnowsza koncepcja Dunlop to Touch Technology - technologia wykorzystuje elementy zapewniające optymalne czucie drogi, takie jak konstrukcja wieloradialna oraz wzór bieżnika sprawdzony na torach wyścigowych.

Firma Dunlop jest zaangażowana w wyścigi samochodowe od początku XX wieku. Po początkowych rekordach prędkości, w 1924 roku Dunlop świętował pierwsze zwycięstwo w Le Mans 24h i do dzisiaj z 34 zwycięstwami pozostaje najbardziej utytułowanym producentem opon w tym wyścigu. W 2007 i 2008 roku w opony Dunlop wyposażony był zwycięski zespół GT2 startujący w wyścigach serii Le Mans Endurance. Opony Dunlop potwierdziły swoją klasę również w wyścigach DTM Championship oraz w zawodach samochodów kategorii touring rozgrywanych na całym świecie, w których Dunlop odnosił znaczące sukcesy z zespołami i kierowcami BMW.