Logo
EGR w nowoczesnym Dieslu

EGR w nowoczesnym Dieslu

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W silniku 2,0 TDCI wyposażonym w zawór EGR z elektrycznym czujnikiem wzniosu, dodatkowym elementem kontrolującym pracę zaworu EGR jest przepływomierz -MAF. W określonych warunkach pracy silnika moduł sterujący żąda otwarcia zaworu EGR, tym samym zmniejsza się ilość świeżego powietrza zasysanego przez silnik-zmianę tą wykrywa przepływomierz.

Przy zaślepionym zaworze EGR nie ma zmiany ilości zasysanego powietrza i moduł interpretuje to jako usterkę w sterowaniu zaworu EGR. Po powrocie do stanu fabrycznego usterka nie pojawia się i kontrolka usterki silnika gaśnie. W pamięci modułu jednak pozostaje zapisany błąd możliwy do odczytania przy użyciu przyrządu diagnostycznego.Z poważaniemRobert GrzelecDyrektor d/s TechnicznychSummit Motors Poland Sp. z o.o.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki