Auto Świat Euro NCAP: koreański SUV Koleos francuskiego Renault na piątkę

Euro NCAP: koreański SUV Koleos francuskiego Renault na piątkę

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Masa testowanego samochodu wynosiła 1756 kg, pod maską zamontowany był silnik 2,0 dCi, a wyposażenie było na poziomie Dynamique. Koleos wyposażony był w przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.

Euro NCAP: koreański SUV Koleos francuskiego Renault na piątkę
Auto Świat
Euro NCAP: koreański SUV Koleos francuskiego Renault na piątkę

Zderzenie czołowe

Przestrzeń dla pasażerów i konstrukcja szkieletu w okolicach nóg podróżnych pozostały stabilne. Słupek kierownicy zagrażał jednak kościom udowym kierowcy. Podobnym zagrożeniem był schowek i części deski rozdzielczej przed pasażerem. Ochronę kości udowych kierowcy i pasażera oceniono jako "graniczną". Oznacza to dwa punkty ujemne, czyli zysk 14 punktów za ochronę dorosłych pasażerów przy zderzeniu czołowym.

Zderzenie boczne

Za zderzenie boczne i za uderzenie w słup Koleos uzyskał maksymalną ilość punktów. Wspólnie z dwoma punktami za sygnalizację niezapiętych pasów i czternastoma punktami za zderzenie czołowe oznacza to zysk 33 punktów, czyli pięciu gwiazdek.

Ochrona dzieci

Poduszkę powietrzną pasażera można wyłączyć, dzięki czemu możliwe jest zamontowanie na fotelu pasażera fotelika dziecięcego przeciw kierunkowi jazdy. Informację o stanie poduszki (włączona/wyłączona) Euro NCAP oceniło jako niedostateczną. Naklejka ostrzegająca przed zamontowaniem w ten sposób fotelika przy włączonym airbagu jest zrozumiała i dobrze przymocowana. Obecność uchwytów ISOFIX na skrajnych tylnych fotelach była dobrze wyznaczona i ułatwia instalację fotelika.

Ochrona pieszych

Przednia część maski oferuje minimalną ochronę dolnym kończyn pieszych. Ochrona głowy dziecka i dorosłego w razie kontaktu z górną częścią maski jest słaba.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki