Więcej o teście w artykule: Euro NCAP: Škoda Roomster na 5 gwiazdek

Zderzenie czołowe

Superb 2,0 TDI o masie 1490 kg, który będzie zapewne jedną z najlepiej sprzedawanych wersji, wyszedł z testu uderzenia w deformującą się barierę bardzo dobrze. Konstrukcja nadwozia pozostała stabilna, czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud, które podczas testu należą do najbardziej zagrożonych.

Spółka Škoda Auto dostarczyła organizacji Euro NCAP również wyniki innych testów, które wykazują podobny poziom ochrony pasażerom o różnej budowie ciała, a także osobom, które w czasie zderzenia nie siedzą w optymalnej pozycji.

Za zderzenie czołowe Euro NCAP przyznało 15 punktów na 16 możliwych.

Zderzenie boczne

Podczas zderzenia bocznego nie wypłynęły żadne problemy, tak więc sedan klasy średniej uzyskał od Euro NCAP pełną ilość punktów i gwiazdek.

Za zderzenie boczne przyznano 16 punktów, za uderzenie bokiem w słup 2 punkty, a za sygnalizację niezapiętych pasów również 2 punkty. W sumie za ochronę pasażerów Superb uzyskał 35 punktów i 5 gwiazdek. Jest to najlepszy wynik samochodu marki Škoda w historii testów Euro NCAP.

Ochrona dzieci

Na podstawie testów dynamicznych z manekinem 1,5-rocznego dziecka Superb uzyskał pełną ilość punktów za ochronę dziecięcych pasażerów. Airbag pasażera można wyłączyć, jednak Euro NCAP tradycyjnie skrytykowało niejasną indykację stanu poduszki powietrznej. Według Euro NCAP brakuje również ostrzeżenia przed zamontowaniem fotelika na przednim fotelu przeciw kierunkowi jazdy, jeśli airbag nie jest wyłączony. Podobny zarzut skierowano pod adresem słabego wyznaczenia obecności uchwytów ISOFIX i górnego uchwytu top-tether dla fotelika.

Za ochronę dzieci Superb uzyskał 40 punktów, czyli 4 gwiazdki.

Ochrona pieszych

Pozytywnie oceniono przedni zderzak Škody, który zapewnia dobrą ochronę pieszych (pełna ilość punktów). Przeważnie dobrą ochronę zapewnia maska silnika w miejscach, gdzie najczęściej uderza głowa potrąconego dziecka, natomiast głowie dorosłego maska nie zapewnia tak dobrej ochrony, podobnie jak i jej krawędzie.

Wynik Superba w zakresie ochrony pieszego wynosi 18 punktów, czyli zaledwie 2 gwiazdki. Do uzyskania trzeciej gwiazdki zabrakło Škodzie jednego punktu.

Źródło: Euro NCAP