Euro NCAP zadowolone jest z rozwoju ochrony dorosłych pasażerów, ale bezpieczeństwo pieszych pozostawia wiele do życzenia. W tegorocznych testach zderzeniowych Euro NCAP żaden samochód w zakresie minimalizacji następstw potrącenia pieszego nie osiągnął wynik 4-gwiazdkowy, a 67 % testowanych pojazdów uzyskało za ochronę pieszych zaledwie 2 gwiazdki. Wyniki nie są więc zadowalające, zwłaszcza że zbliża się termin wejścia w życie nowych przepisów europejskich dotyczących tej dziedziny.

Dokładne brzmienie nowych przepisów znane będzie dopiero pod koniec bieżącego roku, ale już teraz wiadomo, że Euro NCAP zmieni metodykę i strukturę testów. Końcowy wynik uwzględniał będzie zarówno ochronę dorosłych pasażerów, jak i dzieci, potrąconych pieszych, a po raz pierwszy również wpływ elektronicznych systemów bezpieczeństwa, takich jak system stabilizacji. Na ocenę dorosłych pasażerów wpłynie również poziom ryzyka obrażeń kręgów szyjnych.

Pierwsze testy według nowych kryteriów przebiegną w lutym 2009.