Reprezentacyjna limuzyna została zaprezentowana w 2005 roku na salonie w Szanghaju pod nazwą HQD, zyskując przydomek "chiński Rolls-Royce". Wersja produkcyjna pojazdu została poddana małej modernizacji, dzięki czemu nawiązuje wyglądem do swoich poprzedników.

Samochody marki Red Flag były topowymi modelami osobowymi w latach 1950-1980 i były przeznaczone głównie dla wysokich rangą urzędników. Jakiś czas temu FAW ogłosił, że nowy model HQE przywróci dawną świetność marki "Red Flag" i będzie prawdziwym konkurentem dla takich modeli jak Rolls-Royce Phantom czy Bentley. Choć nie ma jeszcze oficjalnego cennika, wiadomo że będzie to najdroższy pojazd w historii firmy. Masowa produkcja limuzyny, której wdrożenie zajęło pond pięć lat, rozpocznie się pod koniec tego roku.

Topowy model ma długość 6,33 metra i waży ponad 3 tony. Blisko czterometrowy rozstaw osi jest znacznie większy niż u poprzedników i zagranicznej konkurencji. Dzięki niemu producentowi udało się zamontować w kabinie trzy rzędy siedzeń. Producent chcąc podkreślić prestiż auta, zmienił także nazwę na HQE, która sygnalizuje przynależność do segmentu reprezentowanego m.in. przez Maybacha 62.

Do jego napędu przewidziano 12-cylindrowy silnik o pojemności 6 litrów i mocy 408 KM (550 Nm). Aluminiowa jednostka (kod CA12GV) z systemem zmiennych faz rozrządu jest pierwszym dwunastocylindrowym silnikiem zaprojektowanym przez chińskich inżynierów. Doświadczenia zebrane przy tym projekcie mają zaowocować w przyszłości kolejnymi nowościami w postaci jednostek V8 i V6 dla modeli z segmentów B i C.

Przyszli klienci będą mogli zamówić opancerzoną wersję HQE, czyli taką jaka brała udział w obchodach z 1 października. Samochód będzie sprzedawany przez zintegrowaną sieć sprzedaży FAW Besturn. Data oficjalnej premiery nie została jeszcze ujawniona.