10 proc. niższa niż w ubiegłym. Zachwiane też zostały proporcje pomiędzy zakupami aut nowych a używanych - w 2003 r. było to 89,8 proc. aut nowych do 10,2 proc. używanych. W tym roku po trzech kwartałach podział rynku wynosił 32,9 proc. nowych i 67,1 proc. używanych. Spowodował to rekordowy, niespotykany dotąd importem samochodów używanych. Sytuacja ta miała bezpośredni wpływ na wielkość sprzedaży w segmentach A i B, w których Fiat tradycyjnie ma bardzo mocną pozycję. Nie trzeba nikomu tłumaczyć, że tak wielki import starych aut, w przeważającej ilości ponadośmioletnich, będzie miał negatywny wpływ na bezpieczeństwo na drogach i na ekologię. A koszty ich utylizacji poniesie państwo polskie. Załamanie sprzedaży samochodów nowych w Polsce napawa nas troską, ale jesteśmy z natury optymistami i uważamy, że już wkrótce nasi klienci przekonają się, że nie warto kupować samochodów starych, a obecny trend ulegnie zmianie. Na zmianę sytuacji będzie miała wpływ także nasza oferta handlowa i finansowa, pozwalająca na zakup nowego auta w bardzo atrakcyjnym systemie ratalnym. Pod koniec tego roku wprowadziliśmy do sprzedaży Pandę 4x4, nowego Fiata Multiplę oraz nową Lancię Musa. Wczesną wiosną 2005 roku pojawią się kolejne nowości: minivan Fiat Idea - wszechstronne auto rodzinne, Alfa Romeo Crosswagon 4x4 oraz zmieniona Alfa Romeo 147. Później pojawią się kolejne, ale na razie niech pozostaną one niespodziankami dla naszych fanów. Generalnie Fiat Auto zamierza w latach 2005-2007 wprowadzić 26 nowości, w tym 14 całkowicie nowych modeli. Mamy też zamiar uatrakcyjnić wygląd naszych salonów dilerskich, które otrzymają "nowe szaty".
Fabrice d'Arche - dyrektor generalny Fiat Auto Poland
Sytuacja na polskim rynku jest złożona. Sprzedaż nowych samochodów osobowych będzie w tym roku o ok.
Auto Świat
Fabrice d Arche - dyrektor generalny Fiat Auto Poland