Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Ferrari F40

Ferrari F40

Ferrari F40

Ferrari F40 to legendarny samochód osobowy produkowany przez włoską markę. Auto zadebiutowało w 1987 roku z okazji 40-lecia firmy i było ostatnim pojazdem z czarnym rumakiem na masce, które powstało za życia założyciela marki – Enzo Ferrari. Włoscy inżynierowie mieli ciężki orzech do zgryzienia, bowiem Enzo kazał im zaprojektować uliczny bolid, którego świat jeszcze nie widział. Zakasali więc rękawy, wzięli się do roboty i stworzyli arcydzieło.

Pod względem technicznym F40 jest spokrewnione z 288 GTO Evoluzione. Panele nadwoziowe składające się m.in. z włókna węglowego i kevlaru zostały osadzone na przestrzennej ramie. Nadwozie charakteryzuje się modnymi, chowanymi reflektorami, a z tyłu – 3 końcówkami wydechu oraz ogromnym skrzydłem.

Ponieważ pojazd miał być jak najlżejszy, na próżno marzyć można było o klimatyzacji, czy choćby radiu, a także o tradycyjnych klamkach wewnątrz. Gdy kierowca lub pasażer zechciał wysiąść, musiał pociągnąć za sznurek. Początkowo planowano także zamontować w bocznej szybie tylko mały lufcik, jednak ostatecznie zdecydowano się zastosować okna otwierane za pomocą korbki.

By zaoszczędzić na kilogramach, zrezygnowano z jakiegokolwiek wygłuszenia, czego efektem jest duży hałas, szczególnie przy dużych prędkościach. Deskę rozdzielczą uproszczono do absolutnego minimum, aby nic nie rozpraszało kierowcy. Dla lepszego rozłożenia masy, jednostkę napędową umieszczono centralnie, co nie podobało się Enzo Ferrari'emu. Zgodnie z jego filozofią, koń powinien ciągnąć zaprzęg, a nie go pchać.

Pod ogromnych rozmiarów klapą kryła się 2,9-litrowa, widlasta „ósemka” generująca przy pomocy 2 turbosprężarek (jedna odpowiedzialna była za dolny zakres obrotów, druga za górny) aż 478 KM, co przy masie ok. 1300 kg dawało oszałamiający efekt. Pierwsza „setka” pojawiała się na liczniku po 4,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła 325 km/h, co czyniło Ferrari F40 ówcześnie najszybszym, seryjnie produkowanym samochodem. Moc kierowana była na tylne koła za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej.

F40 okazała się tak dobrym autem, iż Ferrari kilka razy decydowało się zwiększać liczbę aut które opuszczą fabrykę. Ostatecznie powstało ich 1315, co i tak jest ponad 2 razy mniej niż było chętnych.

W 1992 roku zakończono jego produkcję, a jego następcą był model F50. Rywalami Ferrari F40 było Porsche 959 oraz Lamborghini Diablo.

Ferrari F40 - generacje

Ferrari F40 (1987&nbsp-&nbsp1992)

Ferrari F40 (1987 - 1992)

Ferrari F40 - powiązane artykuły

Odnalazł porzucone Ferrari. Był w szoku, gdy usłyszał, do kogo należało

Odnalazł porzucone Ferrari. Był w szoku, gdy usłyszał, do kogo należało

Na pustyni w Iraku znajduje się porzucony, wyjątkowy samochód — taką informację dostał miłośnik motoryzacji. Pasjonat nie zastanawiał się ani chwili i ruszył na poszukiwania. Raczej nie spodziewał się, że trafi na aż taką perełkę. Okazało się, że pod pokrywą brudu i kurzu znajduje się czerwone Ferrari F40. To jednak nie koniec niespodzianek. Samochód w przeszłości należał do syna słynnego dyktatora.

Pechowa parada w Szwajcarii. Kierowca nie opanował Ferrari F40

Pechowa parada w Szwajcarii. Kierowca nie opanował Ferrari F40

Niezwykła parada kilkunastu Ferrari na wymagającej górskiej trasie w Szwajcarii skończyła się kosztowną kolizją. Kierowca modelu F40 nie poradził sobie z jednym z zakrętów w kantonie Glarus. Szczęśliwie obyło się bez ofiar śmiertelnych i rannych. Budżet ucierpi jednak mocno, by udźwignąć koszt naprawy rozbitego supersamochodu.

Ferrari F40 kontra Porsche 959 S - pojedynek tylko z pozoru

Ferrari F40 kontra Porsche 959 S - pojedynek tylko z pozoru

Ferrari F40 i Porsche 959 postrzegane były tylko przez pryzmat ich prędkości maksymalnych. Spotkanie dwóch konkurentów z lat 80. udowadnia, że tak na prawdę oba auta mają ze sobą niewiele wspólnego.

Najbardziej imponujące i skomplikowane Ferrari w historii LEGO ma 3778 części! Niestety, swoje kosztuje

Najbardziej imponujące i skomplikowane Ferrari w historii LEGO ma 3778 części! Niestety, swoje kosztuje

1 czerwca zadebiutuje Ferrari Daytona SP3 w skali 1:8 z LEGO. To pierwszy tak duży model Ferrari z tych klocków od 15 lat i jednocześnie najbardziej skomplikowany w historii.

Ferrari F40 z klocków Lego powstało w Kalifornii. Można do niego wsiąść

Ferrari F40 z klocków Lego powstało w Kalifornii. Można do niego wsiąść

Replika Ferrari F40 jest chyba jednym z lepiej wykonanych aut z klocków LEGO w skali 1 do 1. W sumie trudno się temu dziwić, bo kilkuosobowy zespół budował ten samochód blisko półtora roku. Zresztą to nie jedyne imponujące liczby, jakie padają przy okazji tego projektu.

Byliśmy w parku rozrywki Ferrari Land. Czy warto się tam wybrać?

Byliśmy w parku rozrywki Ferrari Land. Czy warto się tam wybrać?

Ferrari to jedna z najwspanialszych marek motoryzacyjnych i ma fanów na całym świecie. Miłość do Ferrari jest tak silna, że powstają nawet parki rozrywki w całości poświęcone kulcie przedsiębiorstwa z włoskiego Maranello. Byliśmy na tegorocznym otwarciu jednego z nich. Czy będąc pasjonatem motoryzacji, warto się tam wybrać? Postanowiliśmy to sprawdzić i odwiedziliśmy Ferrari Land w Tarragonie.

Supersportowe legendy lat 80. Od Ferrari F40 do Lamborghini Countacha

Supersportowe legendy lat 80. Od Ferrari F40 do Lamborghini Countacha

Lata 80. były lśniące, wielkie i pełne przesady. Nic dziwnego, że tamta dekada przyniosła pierwszą falę supersamochodów, na czele z Ferrari F40, Porsche 959 i topowym Lamborghini Countach.

Kultowe Ferrari F40 stanęło w płomieniach! To najsmutniejsza rzecz, jaką dziś zobaczysz

Kultowe Ferrari F40 stanęło w płomieniach! To najsmutniejsza rzecz, jaką dziś zobaczysz

Film nagrany w zeszłą sobotę pokazuje kultowe Ferrari F40, które stanęło w płomieniach na „japońskim torze Nürburgring”, słynnym Hakone Turnpike. Często prezentowana w grach zręcznościowych droga jest miejscem, w którym wielu producentów samochodów JDM testuje prototypy swoich przyszłych modeli produkcyjnych.

Konferencja premiera z... wyjątkowym Ferrari F40 w tle

Konferencja premiera z... wyjątkowym Ferrari F40 w tle

Mateusz Morawiecki pojawił się 12 kwietnia w Katowicach, aby otworzyć rondo i tunel, których nota bene rząd nie finansował, ale fani motoryzacji zapamiętają tą konferencję raczej z czegoś innego. A mianowicie z bardzo rzadkiego i piekielnie drogiego Ferrari F40, które skradło show premierowi.

Ferrari F40 czy Porsche 959 – który klasyk szybszy?

Ferrari F40 czy Porsche 959 – który klasyk szybszy?

„Zbudujcie mi najlepszy samochód na świecie” – polecił swoim inżynierom w 1987 roku Enzo Ferrari. Tak naprawdę miał na myśli: najszybszy. To był czas, gdy Porsche 959 wysoko podniosło poprzeczkę samochodom sportowym przeznaczonym na drogi publiczne. 317 km/h! Jasne, że Włosi nie mogli pozostać obojętni. Wkrótce pojawiło się Ferrari F40 z wynikiem 324 km/h i dawny porządek został przywrócony.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech