"Partnerstwo Fiata z Fordem jest istotne dla nas z czterech względów: stanowi wyraz zaufania do możliwości naszej fabryki w Tychach; jest świadectwem uniwersalności udanej platformy Fiata Panda; jest wzajemnie korzystną formą współpracy obu firm. Umożliwi także wzmocnienie postrzegania marki dzięki produkcji oczekiwanego Fiata 500, który stał się już symbolem nie tylko w długiej historii naszej firmy, ale także przemysłu motoryzacyjnego"- Sergio Marchionne, Prezes Fiat Group i Fiat Auto.

Fiat i Ford już współpracują nad tym projektem. Oba pojazdy wykorzystają platformę, na której zbudowany jest Fiat Panda. Nowe modele będą produkowane w istniejącej fabryce Fiata w Tychach oraz wykorzystywać będą układy napędowe Fiata produkowane w Polsce oraz we Włoszech.

Oba projektowane pojazdy - nowy Fiat 500 oraz europejski następca obecnie produkowanego Forda Ka, będą odgrywać istotną rolę w portfolio modeli przeznaczonych przez obu producentów na europejski rynek. Zarówno Fiat Auto oraz Ford mają bogate doświadczenie w projektowaniu małych samochodów. Dzięki współpracy obaj producenci osiągną znaczne korzyści dzięki ograniczeniu kosztów rozwoju i osiągnięciu efektu skali w produkcji i zakupie podzespołów.

"Ford of Europe posiada znaczne doświadczenie w projektowaniu małych pojazdów i jest powszechnie uznanym liderem w dziedzinie dynamiki jazdy i własności jezdnych. Fiat, jako wiodący producent małych samochodów na świecie, jest dla nas doskonałym partnerem do tego projektu. Decyzja o połączeniu sił z Fiatem w tym wysoce konkurencyjnym obszarze daje nam możliwość minimalizacji kosztów produkcji, a jednocześnie pozwoli stworzyć samochody zachowujące charakterystyczne cechy obu marek." - powiedział John Fleming, Prezes Ford of Europe.

Nowe modele zostaną wprowadzone na rynek w latach 2007-08. Przewidywana roczna wielkość produkcji to 240,000 pojazdów, podzielone równo pomiędzy obu producentów.