Projekt postanowił wesprzeć międzynarodowy zespół do spraw inwestycji zagranicznych. Andrzej Kaczmarczyk - wiceminister gospodarki, który jest członkiem zespołu - nie chce ujawnić tego typu planów, ale osoba związana z rządem w rozmowie z dziennikarzami "Pulsu Biznesu" potwierdza te doniesienia. Obecnie pod programem wieloletnim dla Forda brakuje tylko podpisu premiera. Podobno w Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIIZ) wszystkie dokumenty są już gotowe.

Zakład będzie produkował nowy model Forda Ka. Będzie to wspólne przedsięwzięcie z włoskim Fiatem. Włosi już mają fabrykę w Tychach - dlatego właśnie w tym miejscu chce też zainwestować Ford. Zakłady będą najpierw wspólnie produkować Fiata 500, który ma się pojawić na drogach już w lipcu tego roku. W 2008 roku ma się rozpocząć produkcja Forda Ka. Oba koncerny deklarują, że rocznie będą wytwarzać po 120-125 tysięcy sztuk tych samochodów. Jak przewiduje "Puls Biznesu" uruchomienie produkcji dwóch modeli aut może kosztować około 570 milionów euro.

"Nie jest to inwestycja w całkowicie nowy zakład. W listopadzie 2005 r. została podpisana umowa pomiędzy koncernami Ford i Fiat Auto o współpracy w produkcji nowej generacji małych samochodów. Oba pojazdy (nowy Fiat 500 oraz następca Forda Ka) będą produkowane w fabryce Fiata w Tychach. Każdy z modeli ma być wytwarzany w ilości ok. 120 tys. sztuk rocznie. Możliwość zakładu FAP wzrosną z obecnych 300 tys. do ponad 400 tys." - informuje Polska Izba Motoryzacji.

Według informacji podawanych przez magazyn "Automotive News Europe", wytwarzany w polskich zakładach Fiata model Ford Ka będzie korzystał z tej samej platformy i układu napędowego, co nowy Fiat 500. Będą to silniki dostarczone przez włoski koncern oraz dieslowskie, opracowane w ramach współpracy z General Motors. Nowy Ford Ka i Fiat 500 nie będą jednak  - zdaniem ANE - bliźniakami. Raczej trojaczkami tak jak w przypadku produkowanych w Czechach modeli Toyota Aygo, Peugeot 107 oraz Citroen C1. W odróżnieniu od nich każdy z samochodów wytwarzanych w Tychach ma mieć inaczej zaprojektowane nadwodzie.

Jako ciekawostke warto dodać, że to nie pierwsze związki Forda z Polską, w czasach międzywojennych Ford T był montowany w Gdyni.