Te czterocylindrowe silniki zostały zbudowane według najnowszych dostępnych technologii. Wszystkie posiadają głowice wyposażone w dwa wałki rozrządu i 16 zaworów.

Dzięki temu, 3008-ka wykazuje zużycie i emisję CO2 szczególnie niskie w stosunku do swoich konkurentów. Tak więc 3008-ka 1,6 l HDi FAP 80 kW (110 KM) BMP6 zużywa, w cyklu mieszanym, tylko 4,9 l/100 km albo tylko 130 g/km de CO2.Silniki wysokoprężne HDi FAP2,0 l HDi FAP: 110 kW (150 KM BVM6 lub120 kW (163KM) BVA 6  – DW10CTED4 ML6C lub AM6C

O pojemności skokowej 1 997 cm3, ten silnik osiąga maksymalną moc 110 kW przy 3 750 obr/min (a nawet 120 kW, kiedy jest połączony z 6-cio stopniową automatyczną skrzynią biegów) oraz maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2 000 obr/min.

Ten nowy silnik, spełniający już normę Euro 5, powstał na bazie "DW10B", 2,0 l HDi 100 kW (136 KM), znanego w innych modelach. Głowica, układ tłokowo-korbowy, części ruchome układ dolotowy, wydechowy, rozrząd, wszystko zostało na nowo zaprojektowane. Aby uzyskać takie osiągi, silnik ten posiada komorę spalania nowej generacji typ ECCS ( Extreme Conventional Combustion System), turbosprężarkę o zmiennej geometrii, pompę wysokociśnieniową (osiągającą maksymalne ciśnienie 2 000 bar w rampie common-rail, zależności od obciążenia) i solenoidowe wtryskiwacze paliwa o ośmiu otworach.

Dzięki temu 3008-ka osiąga szczególne właściwości jezdne.Silnik 2,0 l HDi FAP jest proponowany wraz z 6-cio stopniową skrzynią biegów automatyczną lub ręczną. Automatyczna ze sterowaniem sekwencyjnym to ukoronowanie oferty z silnikami Diesla dla 3008-ki.  Dynamiczna, dostosowuje się do stylu jazdy użytkownika i pozwala w pełni wykorzystać możliwości tego silnika.1,6 l HDi FAP 80 kW (110 KM) BVM6 lub BMP6  – DV6TED4 MCM lub MCP

Osiągający maksymalną moc 80 kW przy 4 000 obr/min, silnik HDi o pojemności 1 560 cm3, wyposażony w filtr cząstek stałych, charakteryzuje się niezwykłą wirtuozerią i elastycznością, przy maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm dla 1 750 obr/min (a nawet 260 Nm dzięki overboostowi). Takie charakterystyki może on osiągać dzięki technologiom takim jak turbosprężarka o zmiennej geometrii i system wtrysku bezpośredniego pod wysokim ciśnieniem (do 1 600 bar). Blok ten jest połączony z dwiema nowymi skrzyniami biegów, ręczną lub sterowaną z sześcioma przełożeniami , które debiutowały w 2008. Wykonane na podstawie bardzo ambitnego planu jeśli chodzi o precyzję, solidność i zwartą budowę, skrzynia "MCM" jest skrzynią ręczną pozwalającą 3008-ce dostarczyć swojemu użytkownikowi maksimum przyjemności.

Wersja "sterowana" tej skrzyni, la BMP6, pozwala na usunięcie z pedału sprzęgła i jest bardzo ekonomiczną alternatywą dla klasycznych skrzyń automatycznych dzięki swoim dwóm trybom: ręcznemu i automatycznemu. Bardzo czuła, pozwala na zmianę biegów zarówno za pomocą drążka, lubprzycisków umieszczonych z tyłu kierownicy. Inteligentna, spełni oczekiwania miłośników bezstresowej jazdy sama zmieniając biegi. W trybie zautomatyzowanym, dzięki sterowaniu elektronicznemu, skrzynia pozwala zoptymalizować moment zmiany biegów, co zmniejsza zużycie paliwa w stosunku do zwykłej skrzyni ręcznej.Silnik ten jest doskonałym kompromisem między osiągami i kosztem eksploatacji. Zużywa, przy skrzyni BMP6, 4,9 l/100 km w cyklu mieszanym lub 130 g/km CO2.Silniki benzynowe1,6 l THP 110 kW (150 KM) BVM6 – EP6DT MCM

Silnik 1,6 l THP (dla "Turbo High Pressure"), o pojemności skokowej 1 598 cm3, to serce 3008-ki , które daje jej ogromną elastyczność użytkowania przy maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm dostępnym już od 1 400 obr/min. Zapewnia mu wysokie osiągi przy niskiej prędkości obrotowej i mocy 110 kW dla 5 800 obr/min. Turbosprężarka typu Twin-Scroll doprowadza w optymalny sposób strumień spalin do turbiny, a system bezpośredniego wtrysku benzyny pod wysokim ciśnieniem poprawia spalanie i ogólną sprawność silnika. Układ ten ma znaczący udział w syntezie osiągów i zużycia. Dodatkowo, na jesieni pojawi się wersja Euro 5 tego silnika. Bardziej wydajny, jeśli chodzi o kwestie związane z ochroną środowiska, będzie on również mocniejszy (115 kW lub 156 KM).Blok ten jest połączony z dwiema nowymi skrzyniami biegów, ręczną lub sterowaną z sześcioma przełożeniami.1,6 l VTi: 88 kW (120 KM) BVM5 – EP6 BE

Silnik 1,6 l VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) jest silnikiem atmosferycznym z wtryskiem pośrednim dysponujący mocą maksymalną 88 kW przy 6 000 obr/min i maksymalnym momentem obrotowym 160 Nm przy 4 250 obr/min. Moment ten jest uzyskiwany w bardzo jednorodny sposób, ponieważ już przy niskich prędkościach (2 000 obr/min), osiąga wartość 140 Nm, lub 88 % momentu maksymalnego, zapewniając w ten sposób szeroki zakres stosowania. Oprócz systemu zmiennych faz rozrządu (VVT), system sterowania zmiennym wzniosem zaworu dolotowego i wydechowego (wywodzącemu się z technologii VALVETRONIC Grupy BMW) pozwala regulować stopniowo ich maksymalny wznios w zależności od stopnia naciśnięcia pedału przyspieszenia. Połączenie dwóch systemów VVT z systemem sterowania zmiennym wzniosem zaworu dolotowego pozwala poprawić wydajność termodynamiczną silnika benzynowego, zmniejszając znacząco zużycie paliwa (zwłaszcza w fazach częściowego obciążenia), a więc emisję CO2, oraz gwarantuje szybszą reakcję i większą elastyczność silnika.

Należy dodać, że od momentu wypuszczenia na rynek wraz z 3008-ką, silnik 1,6 l VTi odpowiada normom Euro 5.

Połączony z pięciostopniową skrzynią biegów, silnik daje 3008-ce satysfakcjonującą  dynamikę i rozsądne zużycie paliwa.