Może to nastąpić zarówno gdy ściągany/zakładany rower oprzemy o dach, oraz gdy rozwiązując zabezpieczenie na koła upuścimy jakiś przyrząd, lub uderzymy nim w blaszaną płytę dachu. Wyeliminować to zjawisko mają dwa rodzaje bagażników: na hak holowniczy i na tylną klapę.
Najrozsądniejszy jest zakup tej pierwszej opcji, jednak w tym przypadku pojazd mus posiadać hak holowniczy. Współczesne konstrukcje z odpinaną kulą sprawiają wprawdzie, że pojazd nie musi stale wyglądać jakby służył do ciągnięcia przyczepy i gdy nie potrzebujemy haka po prostu go odkręcamy. Jednakże walory estetyczne to jedno a drugie, to konieczność zainwestowania dodatkowych pieniędzy, jeżeli musimy hak holowniczy zakupić
Niestety w przypadku zakupu bagażnika montowanego na hak nie ma wersji tanich. Wprawdzie za 140 zł, można zakupić bagażnik na dwa rowery, ale jest to konstrukcja bardziej przypominająca mocowanie na tylnej klapie (stelaż zamocowany do klapy, a od dołu podparty na haku holowniczym) niż tradycyjny bagażnik na hak. Za prawdziwy stelaż na rowery, mocowany na kuli haka holowniczego musimy zapłacić minimum 800 zł.
Istnieją dwa rodzaje tego typu bagażników. Jeden, w którym rowery są zaczepione za ramę i na niej są zawieszone, oraz drugi w którym poziomo ustawiona jest specjalna platforma na której stawiamy rower i dopiero wówczas trwale mocujemy.
Plusem zastosowania tego drugiego rozwiązania jest stabilność i łatwość montażu rowerów, oraz mocowanie na wysokości zderzaka, przez co nie trzeba dużej siły do podnoszenia rowerów (szczególnie ważne dla kobiet i osób niskich).
Nowatorskie rozwiązania gwarantują, że platforma z rowerami jest odchylana, co ułatwia dostęp do bagażnika samochodu, a nieużywana składa się do góry. Dla osób oglądających takie mocowanie na prospektach, trochę dziwne wydaje się mocowanie i utrzymanie platformy w oparciu jedynie o kulę haka. Jednakże specjalne konstrukcje łączące ją z hakiem faktycznie nie wymagają żadnych dodatkowych uchwytów bocznych. Bagażnik jest zakładany bezpośrednio na kulę i mocowany na niej specjalnym zaciskiem. Najdroższe bagażniki na hak holowniczy to wydatek ponad 2000 zł.
Jeżeli ktoś nie chce przewozić rowerów na dachu samochodu, gdyż boi się o uszkodzenie dachu, a nie ma haka holowniczego, może zakupić bagażnik na tylną klapę. Dzięki taśmom regulacyjnym można go dopasować do większości nadwozi. Pasuje do kombi, vanów a nawet do sedanów, o ile tylko samochody te posiadają sztywny zderzak i nie są wyposażone w daszki lub spojlery. Urządzenie takie służy do przewozu 1-3 rowerów, ale nie należy przekraczać maksymalnego obciążenia 40 kg. Zazwyczaj po złożeniu panelu mocującego rowery, mieści się on w bagażniku samochodu. Jednakże w tym przypadku nie ma reguły, że do każdego pojazdu będzie można zastosować taki system przewozu rowerów. Aby dowiedzieć się, czy w naszym pojeździe jest możliwość zastosowania takiej konstrukcji musimy udać się do specjalistycznego sklepu zajmującego się dystrybucją bagażników.