Auto Świat GRID Autosport: nowe oblicze

GRID Autosport: nowe oblicze

Autor Radosław Turek
Radosław Turek

Już 27 czerwca 2014 roku na półki sklepowe trafi tytuł GRID Autosport. Jeśli twoim żywiołem jest rywalizacja na torze, powinieneś zainteresować się nową grą od Codemasters.

GRID Autosport
Auto Świat
GRID Autosport

Codemasters potrafi zaskakiwać. Zespół od dłuższego czasu pracuje nad tytułem GRID Autosport, tymczasem z oficjalnym komunikatem o nowej produkcji czekał niemal do samego końca. Do samego końca bowiem o istnieniu gry dowiedzieliśmy się w połowie kwietnia br. na imprezie wydawcy Bandai Namco, a GRID Autosport trafi na półki sklepowe już pod koniec czerwca.

Głównym wątkiem nowego tytułu jest tryb kariery. Gracz staje się zawodowym kierowcą, który stale się rozwija i awansuje do coraz wyższych rangą wyścigów. Musi współpracować z managerem, dbać o kontrakty z sponsorami i oczywiście wygrywać zawody, które przynoszą mu rozgłos i otwierają kolejne furtki kariery.

Producent gwarantuje także tryb rozgrywki sieciowej. W wyścigu będzie mogło jednocześnie wziąć udział maksymalnie 12 graczy. Co tydzień będą pojawiać się nowe wyzwania wyścigowe, które pozwolą zdobyć kolejne punkty online'owej reputacji w rankingach sieciowych (RaceNet). Zawodnicy będą mogli zakładća też kluby (do 100 osób) i rywalizować z innymi klubami.

GRID Autosport
GRID AutosportŻródło: Auto Świat

Codemaster podzielił rozgrywkę na pięć wyścigowych klas: Touring Cars (wzorowane na WTCC), Endurance (wzorowane na WEC), Street Racer, Open-Wheel oraz Tuner. Każdy powinien więc znaleźć coś dla siebie. Wszystkie pojazdy są licencjonowane, a gracz otrzyma do wyboru kilkadziesiąt modeli różnych marek. Po krótkim rozeznaniu stwierdzam brak aut zaprezentowanych w tym roku. Zamiast M4 mamy stare M3. Zamiast nowej C-klasy AMG mamy wersję jeszcze sprzed faceliftingu. W kategorii WTCC brakuje Citroena i Hondy, itd. Trochę szkoda. Aha, do dyspozycji będzie oddanych ponad 100 tras w 22 lokalizacjach.

Najnowsza odsłona serii jest kompromisem między zręcznościówką a symulacją. Przy projektowaniu modelu jazdy współpracowali czynni zawodnicy oraz dziennikarze magazynu Autosport. Ich wiedza miała wyeliminować niedociągnięcia i wiarygodnie odtworzyć zachowanie samochodów. Dodatkowo opracowano system setup'u aut, czyli zmiana ustawień zawieszenia, skrzyni biegów, hamulców, aerodynamiki, balansu, masy. Podobno mają wpływać na jazdę.

Miałem okazję pograć w GRID Autosport i raczej nie zaliczałbym jej do kategorii symulatorów (pewnie też dlatego, że grałem na padzie). Z jazdy płynie frajda jednak nie należy jej konfrontować z rzeczywistością. Jeździ się przyjemnie, ale dość łatwo. Bolidy potrafią wpaść w poślizg przy zbyt wczesnym dodaniu gazu na wyjściu z zakrętu (plus), w przeciwieństwie do Audi RS5, które za żadne skarby nie myślało o utracie przyczepności (minus).

Premiera już 27 czerwca 2014
Premiera już 27 czerwca 2014Żródło: Auto Świat

Kolejna sprawa to SI konkurencji. Komputerowi rywale nieźle sobie radzą na torze, ale dopiero w trybie Very Hard. Szukają toru jazdy, zajeżdżają drogę, blokują, spychają. Po prostu walczą. Natomiast na poziomie trudności Medium objeżdża się ich z „palcem w nosie”.

Godna uwagi jest oprawa audiowizualna. Pojazdy oraz otoczenie świetnie się prezentują. Dość solidnie przyłożono się do zniszczeń i dodatkowych efektów. Auta są dopracowane, widać jak pracuje zawieszenie. Pewne wątpliwości mam do wyglądu kokpitów. Codemasters – to już nie te czasy...

Większych zastrzeżeń nie mam do ścieżki dźwiękowej. Samochody brzmią w przybliżony sposób do prawdziwych, poza tym sporo dźwięków dobiega z otoczenia. Jest naprawdę ok!

Co ciekawe, GRID Autosport nie pojawi się na next geny czyli PS4 i Xbox One. Gra została zarezerwowana dla PC, PS3, Xbox 360 oraz tabletów.

Premiera w Europie odbędzie się 27 czerwca 2014. Wydawcą GRID Autosport w Polsce jest firma Cenega, która zadba o polską wersję językową.

Autor Radosław Turek
Radosław Turek
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków