W zakresie stylistyki nowy model jest udanym stopniem ewolucji obecnego, od którego jest szerszy i niższy. Wystające nadkolai zwarty przód podkreśliły agresywny charakter auta. {player}1201067334695.flv{/player}Gama jednostek napędowych obejmie trzy nowe lub zmodernizowane silniki, które będą spełniać normy emisji spalin Euro 5, jakie zaczną obowiązywać w Europie od października 2009 roku. Debiutancki jest diesel drugiej generacji i-DTEC z wielostopniowym wtryskiem paliwa i filtrem cząstek stałych. Ma on pojemność 2,2 l, moc 150 KM i moment 350 Nm osiągany przy 2000 obr./min.Podstawowy silnik benzynowy 2.0 i-VTEC osiąga niemal identyczną moc jak poprzednik - 156 KM - ale dzięki zmianomw średnicy zaworów dolotowych, systemie zmiennych faz rozrządu i przepustowości układów dolotowego i wydechowego jest bardziej oszczędny. W najmocniejszej wersji Accord napędzany będzie zmodernizowanym 2.4 i-VTEC, którego moc zwiększono ze 190 do 200 KM. Wszystkie jednostki przeznaczono do współpracy z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Dodatkowo w tych wersjach w centralnej części obrotomierza instalowana będzie kontrolka zmiany przełożeń, która "podpowie" kierowcy właściwy z punku widzenia ekonomiki jazdy moment zmiany biegu: na wyższy, gdy na wyświetlaczu pojawi się symbol "UP", lub niższy - przy symbolu "DOWN". W odmianach benzynowych opcjonalnie oferowany będzie 5-biegowy "automat" z funkcją ręcznej zmiany przełożeń łopatkami umieszczonymi przy kierownicy. W parze z lepszymi osiągami silników musi iść poprawiona charakterystyka układu jezdnego. Accord ma w porównaniu z poprzednikiem większy rozstaw kół, obniżony środek ciężkości i większą sztywność nadwozia. Całkowicie zmienione jest zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z przodu, układem wielowahaczowym z tyłu i progresywnymi amortyzatorami. Nowa generacja Hondy ma byç także perfekcyjna w zakresie bezpieczeństwa. Poza elementami, takimi jak ABS, przednie, boczne i kurtynowe airbagi oraz aktywne zagłówki,standard wyposażenia obejmie system kontroli stabilności jazdy VSA oraz współpracujące z nim samoadaptacyjne, elektryczne wspomaganie kierownicy EPS. Ten ostatni system wykrywa niestabilne zachowanie się pojazdu na śliskiej nawierzchni na zakręcie lub podczas hamowania i wysyła odpowiedni sygnał do układu kierowniczego, pomagając prowadzącemu skręcić we właściwym kierunku. W odmianach Executive z dieslem lub mocniejszym silnikiem benzynowym w opcji oferowany będzie system ADAS (Advanced Driving Assist System) wspomagający jazdę. W jego skład wchodzą trzy układy: LKAS (Lane Keeping Assist System) wykorzystujący kamerę do utrzymania auta na wybranym pasie ruchu, adaptacyjny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) z radarem monitorującym odległość od samochodu poprzedzającego i utrzymujący stały, bezpieczny odstęp oraz CMBS (Collision Mitigation Brake System), zapobiegający kolizji z poprzedzającym pojazdem lub zmniejszający siłę uderzenia, gdy zderzenie będzie nieuniknione.