• Mimo że Honda Civic "autem światowym" jej projektanci nie stronili od wyrazistych akcentów stylistycznych
  • Honda Civic zasłynęła fantastycznymi wysokoobrotowymi silnikami VTEC, które dawały wiele radości z jazdy i okazały się niezawodne
  • Każda z 11 generacji Hondy Civic różni się od poprzedniej, jakby chciała przekonać do siebie wciąż nowe grono użytkowników
  • Najnowsza generacja Hondy Civic wchodzi na nasz rynek jesienią – w zwykłej wersji jako hybryda, nie zrezygnowano jednak z ognistego Type R-a

Z liczbą 24 mln sprzedanych egzemplarzy Honda Civic zajmuje 5. miejsce na liście bestsellerów wszech czasów. Produkowana od 1972 r. Honda Civic ma tę szczególną cechę, że udawało jej się przez kolejne odsłony zachować swoistą oryginalność. Była także pierwszą Hondą, która odniosła międzynarodowy sukces i skutecznie mierzyła się z popularnymi w latach 70. autami niejapońskich producentów – Volkswagenem Golfem, Fordem Fiestą i Fiatem Ritmo.

Oryginalna, nieco kanciasta forma towarzyszy Hondzie Civic (tu 10. generacja) od co najmniej dekady, następca będzie znów bardziej gładki Foto: Auto Bild
Oryginalna, nieco kanciasta forma towarzyszy Hondzie Civic (tu 10. generacja) od co najmniej dekady, następca będzie znów bardziej gładki

Początkowo poza Japonią Hondę Civic wybierały głównie kobiety, którym odpowiadało 3,4-metrowe auto z 54-konnym silnikiem 1.2, zdumiewająco zaawansowanym zawieszeniem i relatywnie bogatym wyposażeniem. Przez kolejne generacje Honda Civic stała się zwiastunem sportowo zorientowanych kompaktów premium. Odmiana coupé Honda CR-X z lat 80. jest dziś poszukiwanym youngtimerem, a radośnie wchodzące na obroty silniki VTEC przeszły do legendy. Jednostka 1.6 wspomnianej piątej generacji rozwija moc 160 KM przy wysokich 7600 obr./min.