• Oszczędniejszy w detale design inspirowany filozofią maksymalnego skoncentrowania się na użytkowniku samochodu
  • Dwa 4-cylindrowe silniki benzynowe – wolnossący 2.0 o mocy 160 KM i turbodoładowany 182-konny 1.5, jedna skrzynia CVT
  • Nowoczesne technologie odpowiadają za łączność ze światem i zwiększają bezpieczeństwo jazdy
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Honda Civic, która w przyszłym roku będzie świętowała 50-lecie, to jeden z najpopularniejszych modeli na świcie. W Stanach, gdzie kompaktowa Honda oferowana była od początku produkcji, sprzedano ją w ponad 12 mln egzemplarzy. I właśnie w USA swój rynkowy debiut ma 11. generacja kompaktowego auta. Najpierw w wersji sedan, potem jako hatchback.

Stylistycznie Japończycy starali się uprościć kształty Hondy Civic, która w ostatniej generacji miała dość zagmatwane kształty. Teraz styliści starali się powrócić do pierwotnej koncepcji projektowania zgodnie z filozofią Man Maximum/Machine Minimum (M/M). Minimalizm formalny widzimy już w nowych modelach, które dotarły na europejski rynek – miejskim elektryku Hondzie e czy zaprezentowanej kilka dni temu nowej generacji SUV-a HR-V. Mimo wspólnego podejścia do projektowania „czysty” design Civica to jednak coś całkiem innego niż minimalizm Hondy e czy HR-V.

Honda jest dumna z lekkości sylwetki nowego Civica, której starano się jednocześnie nadać bardziej ekskluzywny wygląd. Przednie słupki przesunięto o 5 cm do tyłu, co optycznie wydłuża maskę silnika. Zmianę proporcji nadwozia uzyskano także dzięki zwiększeniu rozstawu osi (o ok. 3,5 cm) i rozstawu tylnych kół. Ten ostatni zabieg w połączeniu z konfiguracją tylnych świateł poszerzył optycznie tył auta.

Nowa Honda Civic w wersji sedan ma długość 4,67 m, szerokość 1,80 m i wysokość 1,41 m. Rozstaw osi wynosi 2,74 m. W kufrze w zależności od wersji mieści się 408 lub 419 l bagażu.

Nowa Honda Civic – wnętrze klasy premium

We wnętrzu uwagę zwraca duży ekran multimediów i wyświetlacz wskaźników. Pierwszy o standardowej przekątnej 7 cali, w topowej wersji 9 cali, służy do obsługi multimediów. Ze smartfonem łączy się (w większej wersji bezprzewodowo) inferfejsem Apple CarPlay i Android Auto. Drugi 10,2-calowy instalowany jest w najbogatszej wersji Touring. W tej wersji Honda Civic po raz pierwszy otrzymała też audio Bose. Kokpit prezentuje się nowocześnie, przy tym wprowadzenie ekranów nie oznacza całkowitej rezygnacji z klasycznych elementów obsługi – pokrętła klimatyzacji pozostały.

Nowa Honda Civic dostępna będzie w dwóch wersjach silnikowych. Oba benzynowe silniki mają 4 cylindry – słabszy wolnossący 2.0 rozwija moc 160 KM i maksymalny moment obrotowy 187 Nm, mocniejszy – turbodoładowany 1.5 – odpowiednio 182 KM i 240 Nm. Do przeniesienia napędu na przednie koła służy w obu przypadkach bezstopniowa przekładnia CVT. Wersja na Europę będzie miała inne silniki, ponieważ Japoński producent zadeklarował, że do końca przyszłego roku wszystkie nowe Hondy oferowane będą z napędem hybrydowym lub elektrycznym.

Jak na nowoczesne auto przystało Honda Civic wyposażona jest w zestaw asystentów, ułatwiających prowadzenie auta i zwiększających bezpieczeństwo czynne. Pakiet Honda Sensing został udoskonalony dzięki nowej kamerze zapewniającej szersze pole widzenia niż poprzedni system oparty na radarze i kamerze. W połączeniu z ulepszonym oprogramowaniem i nowym, bardziej wydajnym procesorem, system ten jest w stanie szybciej i dokładniej identyfikować pieszych, rowerzystów i inne pojazdy, a także linie i znaki drogowe. Nowością pakietu Honda Sensing jako jest asystent jazdy w korkach.

Udoskonalono funkcjonowanie adaptacyjnego tempomatu, dzięki czemu skrócił się czas reakcji, a proces hamowania uruchamia się naturalniej. Poprawiono działanie układu kierowniczego podczas korzystania z asystenta utrzymania pasa ruchu. Nowa Honda Civic otrzymała system kontroli hamowania przy niskich prędkościach oparty na działaniu ośmiu czujników sonarowych.

Nowa Honda Civic wejdzie do sprzedaży latem

Na rynki amerykańskie nowa Honda Civic sedan produkowana będzie w Kanadzie, w Ontario, a hatchback, który dołączy za kilka miesięcy, w USA, w Indianie. Do sprzedaży wejdzie już za kilka miesięcy.

Do europejskich salonów sprzedaży Honda Civic trafiała z zakładów w brytyjskim Swindon (hatchbach) i Turcji (sedan). Japończycy ogłosili jednak, że w tym roku kończą produkcję w tych fabrykach. Ostatni Civic zjechać ma z taśmy w Swindon w lipcu. Następna generacja będzie więc do Europy przywożona najpewniej z Japonii. Kiedy to nastąpi, na razie nie wiadomo.