Infiniti potwierdziło zapowiadane od dłuższego czasu specyfikację techniczną i osiągi hybrydowej odmiany swojego najnowszego sedana M. System hybrydowy składa się ze spalinowego silnika benzynowego 3.5 V6 o mocy 306 KM i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 68-konnej jednostki elektrycznej i przekładni dwusprzęgłowej. Łączna moc zestawu wynosi 364 KM.
Gdy do tej wartości dodamy dobre własności aerodynamiczne auta (współczynnik oporu powietrza Cx=0,26) oraz stosunkowo niską masę sedana, wynoszącą 1830 kg (mniej niż M z turbodieslem), to samochód plasuje się w czołówce aut hybrydowych pod względem osiągów i ekologii.
Do 100 km/h pięciometrowe, luksusowe Infiniti M35h przyspiesza w zaledwie 5,5 s i może się rozpędzić do 250 km/h. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 7 litrów na 100 km i emisję rzędu 162 g CO2/km.
Mocny silnik elektryczny może napędzać samochód dużo częściej, dłużej i przy wyższych prędkościach. Pozwala na to układ Direct Response System, umożliwiający jazdę w rybie elektrycznym do 80 km/h. Baterie doładowywane są energią odzyskaną ze zmniejszania prędkości i hamowania. Niestety na dodatkowych akumulatorach ucierpiał bagażnik. W hybrydzie jego pojemność wynosi 350 llitrów.
Pieszych o bezszelestnie najeżdżającym samochodzie informuje specjalny system VSP, emitujący odgłosy spalinowego motoru, o zmiennym natężęniu i częstotliwości. Infiniti jest pierwszym samochodem, w którym zamontowano ten system w wyposażeniu standardowym.
Infiniti M35h dołączy do benzynowej wersji M37 i wysokoprężnej M30d w całej Europie na wiosnę. Ceny mamy poznać w najbliższym czasie.