Tytuł Internetowego Samochodu Roku jest jedynym tego rodzaju tytułem przyznawanym na polskim rynku, trafia on do zwycięzcy swoistego rankingu popularności. Ranking ten powstaje w oparciu o statystyki oglądalności poszczególnych samochodów w unikalnej bazie aut nowych na stronach Internetowej Platformy Motoryzacyjnej mojeauto.pl. Użytkownicy, poszukujący informacji o modelu, nieświadomie oddają na niego głos. Dlatego ranking Top Ten mojeauto.pl przedstawia faktyczne zainteresowanie modelami, a wyniki są niezależne i odzwierciedlają aktualne nastroje panujące na rynku.

W tym roku poza głównym tytułem Internetowy Samochód Roku 2006 przyznane zostaną także nagrody w trzech dodatkowych kategoriach: Samochód używany, Auto dla biznesu - Usługa finansowa roku 2006 oraz Premiera roku. W przypadku tej ostatniej nagrody bezpośrednimi jurorami byli ponownie Użytkownicy mojeauto.pl, którzy swoimi głosami wybrali ich zdaniem najciekawszą premierę spośród wszystkich jakie miały miejsce w Polsce w ubiegłym roku.

Współorganizatorami wydarzenia są GE Money Bank, organizator Sieci Dealerów Samochodów Używanych Gepard oraz Polski Portal Finansowy Bankier.pl. Internetowe serwisy obu firm przyznają nagrody kolejno w kategoriach: Samochód używany i Auto dla biznesu - Usługa finansowa roku 2006.

Na uroczystą galę, która odbędzie się 15. marca, zaproszeni zostali przedstawiciele koncernów, mediów oraz najważniejszych organizacji motoryzacyjnych w naszym kraju. Patronami medialnymi wydarzenia są: magazyn Auto Firmowe, Dziennik Online, magazyn Flota oraz portal MediaRun.pl. Flotę samochodów dla gości dostarczy firma Express należąca do grupy PGD. Laureatom poszczególnych kategorii zostaną wręczone statuetki oraz dyplomy. Galę poprowadzi jeden z czołowych dziennikarzy motoryzacyjnych w Polsce, Włodzimierz Zientarski.