Łącznie inwestycja krakowskiego oddziału GDDKiA kosztowała 48,9 mln zł brutto (prace montażowo-budowlane wraz z dokumentacja i nadzorem) i została w całości sfinansowana ze środków budżetu państwa. Realizację kontraktu rozpoczęto wiosną 2004 roku i zakończono zgodnie z planem w październiku 2005 roku.
Wykonawcą było konsorcjum utworzone przez: Krakowskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych SA oraz Przedsiębiorstwo Budowy Mostów w Lubartowie Sp. z o.o. - obecnie: Mota - Engil Polska S.A., z którym podpisano kontrakt o wartości 47,2 mln zł brutto.
Inwestycja podzielona została na dwa zadania:
- rozbudowa drogi do parametrów GP (główna przyspieszona) na odcinku o długości ponad 1, km obejmująca m.in. budowę drugiej jezdni, przebudowę i wzmocnienie istniejącej jezdni do obciążenia 115 kN/oś, dobudowę pasa ruchu do wyprzedzania, budowę poboczy bitumicznych oraz ziemnych. Ponadto wybudowano cztery obiekty mostowe: dwa wiadukty nad torami kolejowymi (po rozbiórce uszkodzonego wiaduktu) i dwa przepusty drogowe oraz kanalizacje deszczową. Dodatkowo zamontowano ekrany akustyczne i oświetlenie uliczne.
- przebudowa nawierzchni obu jezdni z dostosowaniem do unijnych norm obciążeń 115 kN/oś 3,5 kilometrowego odcinka trasy od Sławkowa do Bolesława wraz z przebudową obiektów inżynierskich w Ujkowie i Bolesławiu.
Zgodnie z zapowiedziami Zbigniewa Rapciaka, w przyszłym roku ruszy kolejny etap modernizacji drogi nr 94, polegający na przebudowie 12-kilometrowego odcinka w kierunku Krakowa. Na 2007 r. zaplanowano dobudowanie około 2-kilometrowego dojazdu do węzła w Modlnicy pod Krakowem, co pozwoli na bezpośrednie połączenie z autostradą A4. Szacowana wartość planowanych inwestycji wyniesie ok. 50 mln zł.