Zaprezentowana maszyna jest już czwartą generacją czterosuwowego prototypu Suzuki GSV-R 800, którą fabryczni zawodnicy Loris Capirossi i debiutant Alvaro Bautista mają poprowadzić do zwycięstw.
W okresie przedsezonowym motocykl rozwijano, mając na względzie głównie poprawę przyspieszenia, przy zachowaniu trwałości jednostki napędowej. Wytrzymałość po części narzuca regulamin sezonu 2010, który daje zawodnikowi do dyspozycji zaledwie sześć silników na całe mistrzostwa. Poprawiono również elementy aerodynamiczne, właściwości zawieszenia i systemy elektronicznej kontroli jazdy. Suzuki zapewnia, że tym samym powstał najbardziej zaawansowany technicznie pojazd dwukołowy w historii marki.
Malowanie najnowszej wersji motocykla zostało stworzone przez legendarnego projektanta dla branży wyścigowej - Troya Lee. Charakteryzuje się ono ciemniejszym odcieniem niebieskiego koloru, który znany jest jako "Rizla blue".
Specyfikacja techniczna Suzuki GSV-R 800 2010:
Silnik: czterosuwowy, chłodzony cieczą, w układzie V4
Pojemność: 800 ccm
Maksymalna moc: ponad 225 KM 18000 obr./min.
Typ rozrządu: pneumatyczny (otwieranie i zamykanie zaworów sterowane powietrzem)
Układ smarowania: układ smarowania z mokra miską olejową
Sprzęgło: suche, wielotarczowe (z układem redukującym moment hamujący)
Skrzynia biegów: skrzynia o obniżonym tarciu i stałym zazębieniu
Napęd: łańcuch
Rama: dwubelkowa aluminiowa
Zawieszenie:
przód: odwrócony widelec teleskopowy firmy Ohlins
tył: zawieszenie z układem dźwigniowym firmy Ohlins
Opony: Bridgestone
Koła: 16.5 cala
Hamulce:
przód: podwójne tarcze ze stopów węglowych firmy Brembo
tył: pojedyncza stalowa tarcza firmy Brembo
Długość: 2080 mm
Szerokość: 660 mm
Wysokość: 1150 mm
Waga: ponad 150 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 21 litrów
Prędkość maksymalna: ponad 330 km/h