Autostrada A-1

Rozpoczęcie budowy pierwszego odcinka A-1 Gdańsk - Nowe Marzy (90 km) zaplanowano na maj br. Wykonawcą będzie Gdańsk Transport Company. Inwestycja zostanie skredytowana przez Europejski Bank Inwestycyjny - 500 mln euro i Nordycki Bank Inwestycyjny - 140 mln euro. Odcinek zostanie oddany do eksploatacji na przełomie 2007 i 2008 roku. Cała A-1, na trasie Gdańsk - Toruń - Łódź - Częstochowa - Gliwice - Gorzyczki, zostanie zakończona w 2011 roku.

Autostrada A-2

Na chwilę obecną przejezdna długość autostrady A2 wynosi 149 (na trasie Nowy Tomyśl- Konin-Modła) co stanowi tylko część autostradowego projektu infrastrukturalnego Świecko - Nowy Tomyśl - Konin - Łódź - Warszawa - Terespol. Od strony granicy z Niemcami do prac przystąpi Autostrada Wielkopolska S.A. rozpoczynając prace nad 106-km odcinkiem Świecko - Nowy Tomyśl (planowane oddanie w październiku 2007 r.). Odcinek Modła - Stryków (na północ od Łodzi) również jest już w budowie i ma być gotowy przed końcem 2005. W ramach odcinka Konin-Łódź o długości 103 km, zaawansowane prace między węzłami Konin-Koło i Koło-Dąbie potrwają także niemal do końca roku. Natomiast budowa autostrady w kierunku Warszawy rozpocznie się za rok. Zgodnie z planami, cały odcinek od zachodniej granicy do Warszawy ma być gotowy do końca 2008 r.

Autostrada A-6

Jeszcze w tym kwartale rozpocznie się przebudowa 70-letniej "Berlinki". Na 8 kilometrowym odcinku Klucz - Kijewo wymieniona zostanie nawierzchnia (beton asfaltowy), przebudowanych zostanie kilkanaście wiaduktów i estakad. Dokumentację techniczną wykonał Transprojekt Gdański. Trwa właśnie przetarg, który wyłoni jednego z siedmiu zgłoszonych wykonawców. Łączny koszt budowy wyniesie około 120 mln zł. Inwestycja finansowana będzie w 75% ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i w 25% przez budżet państwa. Odcinek zostanie przekazany do eksploatacji w 2006 r.

Autostrada A-18

Prace na tej kolejnej przedwojennej drodze rozpoczęły się w listopadzie 2004 r. Do istniejącej nitki południowej dobudowana zostanie nitka północna. Inwestycja na 71 kilometrowym odcinku Golnice - Olszyna jest realizowana przez różnych wykonawców na 4 odcinkach. Całkowity koszt realizacji wyniesie łącznie ponad 85,72 mln eur i jest finansowany w 75% ze środków unijnych. Termin oddania do eksploatacji zaplanowano na 2006 rok. W latach 2007 - 2010 przebudowana zostanie nitka południowa (rozbiórka i ponowne wykonanie). Planowany koszt wynosi około 500 mln zł.

Autostrada A-4

Bodowa autostrady A-4 przebiega równolegle na kilku odcinkach. W październiku oddany zostanie do eksploatacji ostatni brakujący odcinek A-4 na Górnym Śląsku -  Kleszczów-Sośnica (obwodnica autostradowa Gliwic) co umożliwi przejazd autostradą z Wrocławia do Krakowa. Wartość inwestycji wynosi 68,7 mln euro.

Budowa A-4 na dolnośląskim odcinku Krzywa-Wrocław (92 km) podzielona została na 3 etapy. Pierwszy - remont jedni południowej o długości 50 km na odcinku Wądroże Wielkie- Bielany Wrocławskie, o wartości 49 mln euro, został zakończony. Drugi etap - budowa nitki południowej na trasie Krzywa - Wądroże Wielkie (43 km) oraz budowa jedni północnej pomiędzy  Legnicą a Krzywą (30 km), o wartości 63,6 mln euro, zakończony zostanie z końcem 2005 roku. Zaawansowanie prac ocenia się na chwilę obecną na ponad 60%. Etap ostatni - budowa jedni północnej na odcinku Wrocław - Legnica (62 km), o wartości 42,7 mln euro, zakończony zostanie w lipcu 2006 roku. Budowa A-4 jest finansowana ze środków budżetowych (25%) i funduszy unijnych (75%).