Perfekcyjna forma oraz umiejętne połączenie bezpieczeństwa i luksusu nowego Sorento to wyraźny ukłon projektantów Kia w kierunku klasy Premium. Efektem dopracowania szczegółów designu karoserii jest obniżenie współczynnika oporu aerodynamicznego Cd do wartości 0,34. Zmodernizowana Kia Sorento otrzymała również nowy przedni i tylni zderzak z niekonwencjonalnym pionowym układem świateł przeciwmgielnych, nową atrapę chłodnicy i reflektory ze światłami pozycyjnymi, wykonanymi w technologii LED oraz nową klapę tylną nadwozia. W zależności od poziomu wyposażenia Sorento dostępne jest w wersji z 17- lub 18-calowymi lub większymi (w opcji wyposażenia) 19-calowymi felgami z lekkiego stopu.
Opcjonalnie dostępne jest również dwuczęściowe, panoramiczne okno dachowe z elektrycznie sterowaną roletą. Oferta kolorystyczna modelu została rozszerzona o siedem nowych barw lakierów nadwozia.
Wnętrze zmodernizowanego Sorento zyskało nowy, zaskakująco świeży wymiar przy zachowaniu eleganckiej stylistyki oraz nowoczesnego wzornictwa – doskonale znanych z poprzedniej wersji. Do wyboru nabywcy pozostaje standardowa tapicerka materiałowa w kolorze czarnym lub beżowym. W opcji wyposażenia dostępna jest także czarna, beżowa lub brązowa tapicerka skórzana.
Siedmioosobowe wnętrze zyskało więcej materiałów miękkich w dotyku, a dyskretnej elegancji nadają mu chromowane klamki drzwi oraz obramowania wlotów powietrza i przełączników. Nowością jest także zestaw wskaźników LCD.
Model w 3 bogatych wersjach wyposażenia podstawowego (M/L/XL) oraz możliwością 11 opcji indywidualnych na polskim rynku w sprzedaży dostępny jest od października. Ceny rozpoczynają się już od 117 700 zł.
Wyposażenie opcjonalne klasy Premium obejmuje m.in. elektrycznie regulowane, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, elektrycznie podgrzewane fotele drugiego rzędu, zestaw głośnomówiący do telefonu Bluetooth, przyciemniane szyby odbijające promienie słoneczne z filtrem UV oraz oddzielne nawiewy klimatyzacji dla trzeciego rzędu foteli.
Do wyboru nabywcy oferowany jest także radarowy system monitorowania martwego pola, system monitorujący zmiany pasa ruchu z użyciem kamery video nad szybą czołową oraz automatyczny system parkowania równoległego Smart Parking Assist System (SPAS).
Zawieszenie oraz poziom podłogi odświeżonego modelu Kia Sorento obniżone zostały o 10 mm, czego efektem jest zwiększenie przestrzeni na nogi pasażerów drugiego i trzeciego rzędu foteli − odpowiednio o 30 i 9 mm. Aby jeszcze bardziej zwiększyć komfort jazdy, zastosowano szereg zaawansowanych rozwiązań w zakresie redukcji NVH (hałasów, drgań i wibracji), dzięki którym nowa Kia Sorento należy do najlepiej wyciszonych pojazdów w swej klasie. W zależności od zapotrzebowania poszczególnych rynków oferta jednostek napędowych nowej Kii Sorento obejmuje silnik benzynowy oraz dwa silniki wysokoprężne (o mocy 150-197 KM). W odpowiedzi na przewidywane trendy konsumenckie, jednostka benzynowa 2.4 GDI (oferowana przez Kia po raz pierwszy w Europie) oraz Diesel 2.2 TCI zostały zoptymalizowane celem ekonomizacji zużycia paliwa.
W silniku serii Theta II 2.4 GDI zastosowano nową głowicę cylindrów i tłoki oraz nowy system wtrysku paliwa i układ dolotowy. Efektem jest 9-procentowy wzrost mocy (do 192 KM) i 6,6-procentowy wzrost momentu obrotowego (do 242 Nm) w porównaniu z dostępną poza Europą Zachodnią jednostką 2.4 MPI − przy obniżeniu zużycia paliwa (o 19%) i emisji CO2 (już od 199 g/km). W silniku serii Theta II 2.4 GDI zastosowano nową głowicę cylindrów i tłoki oraz nowy system wtrysku paliwa i układ dolotowy. Efektem jest 9-procentowy wzrost mocy (do 192 KM) i 6,6-procentowy wzrost momentu obrotowego (do 242 Nm) w porównaniu z dostępną poza Europą Zachodnią jednostką 2.4 MPI − przy obniżeniu zużycia paliwa (o 19%) i emisji CO2 (już od 199 g/km).
Napędzający nowe Sorento 2.2-litrowy Diesel TCI (wyposażony w turbosprężarkę oraz intercooler powietrza dolotowego) o mocy 197 KM otrzymał nowy układ recyrkulacji spalin (EGR), który pozwala obniżyć emisję CO2 do zaledwie 153 g/km. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 436 Nm (w parze z przekładnią automatyczną) lub 421 Nm (z przekładnią manualną). Alternatywnie istnieje również możliwość wyboru jednostki Diesel 2.0 TCI o mocy 150 KM i momencie 382 Nm.
Kia Sorento wyposażona jest w manualną lub automatyczną przekładnię sześciostopniową oraz w zależności od wersji modelowej − napęd 2WD (tylko na koła przednie) lub 4WD (na cztery koła). Samochód z napędem 2WD jest lżejszy o około 60 kg, czego efektem jest niższe zużycie paliwa.
Najtańsza wersja dostępna w Polsce Kia Sorrento 2.0 CRDI w opcji M kosztuje 117 700 zł. Natomiast najdroższe 2.2 CRDI w opcji XL z sześciostopniowym automatem to wydatek 177 700 zł. Najtańsza wersja dostępna w Polsce Kia Sorrento 2.0 CRDI w opcji M kosztuje 117 700 zł. Natomiast najdroższe 2.2 CRDI w opcji XL z sześciostopniowym automatem to wydatek 177 700 zł.
Wersja z silnikiem benzynowym 2.4 GDI o mocy 192 KM z sześciostopniowa manualną skrzynią biegów kosztuje 130 700 zł, a z sześciostopniowym automatem w opcji XL 162 700 zł.
Zamówienia na nową Kię Sorento przyjmują już polscy dilerzy południowokoreańskiej marki.