Sprzedaż 1 213 aut w ostatnim miesiącu oznacza wzrost w stosunku do czerwca 2009 o 58 proc., a w stosunku do maja 2010 o 46 proc. Wyraźny trend wzrostowy potwierdza rekordowa w historii największego polskiego dealera liczba zamówień, która w czerwcu wyniosła 1 534 sztuki.

- Przyczyny tak dynamicznego wzrostu są wielorakie - mówi Wojciech Kordalewski, prezes Grupy PGD. - Wygrywamy przetargi, realizujemy duże kontrakty flotowe, klienci indywidualni wracają do swoich sprawdzonych sprzedawców, by wymieniać auta, a równocześnie szybko zdobywają klientów nowe salony, jak choćby Mitsubishi w Katowicach - dodaje Kordalewski.

Potwierdzenie słów Wojciecha Kordalewskiego znajdujemy w rankingach. Japan Motors jest liderem sprzedaży Mitsubishi, salon Korea Motors przewodzi w sprzedaży Hyundai z aż dwukrotną przewagą nad drugim w rankingu dealerem. Udział salonów Japan Motors w sprzedaży Nissana wyniósł 23,6 proc., a w sprzedaży Suzuki 19,6 proc. Grupa PGD jest również liderem sprzedaży Forda, z udziałem w rynku wynoszącym 15 proc.. Najwyższy, wynoszący aż 80% wzrost sprzedaży w porównaniu do roku ubiegłego zanotował salon Fiat Euromobil.

Mimo spadku całego polskiego rynku motoryzacyjnego w pierwszym półroczu o 7,21 proc., w Grupie PGD z optymizmem patrzą w przyszłość. - Nie dość, że sami zanotowaliśmy w tym okresie przyrost sprzedaży, to wyraźne ożywienie widać we wszystkich reprezentowanych przez nas markach i we wszystkich segmentach rynku - komentuje Wojciech Kordalewski. - Optymizm zakupowy wykazują klienci indywidualni, chętniej pytając o kredyty na zakup aut, a okres urlopowy nie spowodował zmniejszenia aktywności firm w stopniu, do którego przyzwyczailiśmy się w poprzednich latach. Ponadto rusza sprzedaż nowych modeli: Mitsubishi ASX, Nissana Juke, a wczesną jesienią także nowego Forda C-Max - podsumowuje szef Grupy.